اسنودن: از اپلیکیشن Google Allo استفاده نکنید

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
چهارشنبه شب، گوگل برای رقابت با واتس‌ اپ و دیگر برنامه‌های مشابه، اپلیکیشن پیان‌رسان جدید خود به نام Allo را معرفی کرد. اپلیکیشینی که قابلیت‌های زیادی دارد و از کدگذاری دوطرفه بهره می‌برد. اما ادوارد اسنودن توصیه کرده از این اپلیکیشن استفاده نکنید.
تبلیغات

درحالی‌که استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان روز‌به‌روز بیشتر می‌شود، گوگل نیز تصمیم گرفته با معرفی اپلیکیشن Allo یک بار دیگر وارد میدان رقابت شود. به نظر می‌رسد گوگل از هنگ‌اوتز تجربه‌های زیادی اندوخته و این بار اپلیکیشنی درخور توجه را معرفی کرده است. الو ویژگی‌های جذاب زیادی دارد و همانند واتساپ از کدگذاری دوطرفه بهره می‌برد.

اما ادوارد اسنودن، افشاگر مشهور شب گذشته در توئیتر خود پیشنهاد کرده از این اپلیکیشن استفاده نکنید. وی معتقد است با اینکه گوگل در الو از کدگذاری دوطرف بهره گرفته، ولی چون به صورت پیش‌فرض این قابلیت خاموش است نباید از آن استفاده کرد. او می‌گوید این تصمیم بیشتر یک حرکت بازاری است درحالی‌که اپلیکیشن‌هایی چون آی‌مسیج و واتساپ به‌طور کامل کدگذاری شده هستند.

اسنودن در توئیتر خود متذکر شده است که تصمیم گوگل برای غیرفعال کردن کدگذاری دوطرفه به صورت پیش‌فرض در اپلیکیشن جدید Allo خطرناک به نظر می‌رسد و این برنامه‌ی پیام‌رسان را به گزینه‌ای ناامن تبدیل می‌کند.

معمولاً اسنودن پیشنهاد می‌کند اگر تمایل دارید گفتگوهای شما شخصی باقی بماند، از امن‌ترین روش‌های موجود استفاده کنید تا مکالمات شما از چشم هکرها و دولت آمریکا دور باشد. اگر قرار است از الو استفاده کنید، همان ابتدا قابلیت کدگذاری دوطرفه را فعال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات