گوشی های اندرویدی کنونی قادر به دریافت بروزرسانی های یکپارچه اندروید N نیستند

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اندروید N مدتی است که به صورت پیش‌نمایش برای توسعه‌دهندگان منتشر شده و کاربران زیادی نیز آن را به صورت آزمایشی بر روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند. یکی از قابلیت‌های مفید این نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوگل، قابلیت دریافت بروزرسانی‌های یکپارچه است که البته گفته می‌شود برای گوشی‌های فعلی اندرویدی قابل استفاده نیست. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

قابلیت بروزرسانی یکپارچه یا Seemleass Updates یکی از قابلیت‌های جدید اندروید N است که گفته می‌شود فرآیند بروزرسانی را آسان‌تر خواهد کرد. البته در مورد جزئیات آن هنوز خبرهای زیادی منتشر نشده و معلوم نیست آیا با ارائه‌ی این قابلیت، سرعت دریافت بروزرسانی‌های اساسی برای کاربران بیشتر می‌شود یا این که آنها باید مانند گذشته منتظر سازندگان باشند تا نسخه‌های جدید پس از ایجاد تغییرات برای آنها عرضه شود.

به تازگی یک خبر نه چندان خوشایند برای کاربران اندرویدی در مورد این قابلیت منتشر شده است. طبق خبرهای منتشر شده، گوگل عنوان کرده که دستگاه‌های کنونی نکسوس قابلیت دریافت این نوع از بروزرسانی‌ها را ندارند و علت آن را نیز عدم وجود زیرساخت‌های لازم در این گوشی‌ها دانسته است. طبق گزارش گوگل، دریافت بروزرسانی‌های یکپارچه بر روی گوشی هوشمند، نیازمند آن است که دو پارتیشن مجزا برای فایل‌سیستم‌های گوشی در نظر گرفته شود. گوگل در ادامه اضافه کرده است که ایجاد چنین پارتیشن‌هایی توسط کاربران معمولی امکان‌پذیر نیست و ممکن است موجب از بین رفتن گوشی شود.

با توجه به این صحبت‌ها می‌توان به این قضیه پی برد که اجرای دو پارتیشن سیستمی مجزا ممکن است توسط کامپیوتر قابل انجام باشد اما به دلیل ریسک بالای آن، گوگل این کار را به صورت رسمی پیشنهاد نمی‌دهد. در نتیجه می‌توانیم منتظر متخصصین انجمن XDA باشیم تا برای این مشکل نیز راهی میان‌بر پیدا کنند.

به هر حال طبق خبرهایی که از جانب گوگل منتشر شده، هیچ‌یک از گوشی‌های کنونی اندرویدی قابلیت دریافت بروزرسانی یکپارچه در اندروید ان را ندارند و با عرضه‌ی اولین گوشی که مجهز به این سیستم‌عامل باشد، ارائه‌ی بروزرسانی‌های یکپارچه نیز میسر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات