مرسدس بنز محکوم به توقف عرضه‌ی Airscarf در آلمان شد

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا دادگاهی در آلمان با محکوم کردن مرسدس بنز از این کمپانی خواسته است تا عرضه‌ی سیستم تهویه‌ی هوای گرم دور گردن راننده را متوقف کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دادگاه فدرال آلمان با صدور حکمی مرسدس بنز را مجبور خواهد کرد که فروش سامانه‌ی Airscarf را متوقف کند. این حکم موقتا به معنای پایان عرضه‌ی این سیستم در خودروهای مرسدس بنز است.

دلیل اصلی صدور چنین حکمی علیه مرسدس بنز این است این سیستم تهویه‌ی هوای گرم به دور گردن  قبلا و در سال ۱۹۹۶ ثبت اختراع شده است و حال مرسدس بنز با حکم دادگاه مجبور است تا این سیستم را از لیست فروش حذف کند.

این سیستم که از سال ۱۹۹۸ به بازار عرضه شد به عنوان یکی از امکانات بسیار لوکس و جالب توجه خودروهای رودستر شناخته می‌شود و به راننده و سرنشین این امکان را می‌دهد تا در هوای سرد نیز سقف خودرو را باز کرده و از سواری خودرو لذت ببرند، درحالی که هوای گرم دمیده شده توسط این سیستم سر و گردن آنها را احاطه می‌کند.

سخنگوی شرکت مرسدس بنز گفته است که شرکت از صدور چنین حکمی بسیار متعجب است.

خوشبختانه شانس با مرسدس بنز یار بوده و اعتبار این اختراع که توسط شخصی به نام لادوینگ شاتزینگر ثبت شده است در کریسمس امسال به پایان می‌رسد و پایان اعتبار ان به این معناست که مرسدس بدون مشکل دوباره می‌تواند این سیستم را روی خودروهایش عرضه کند.

البته فعلا مرسدس بنز باید جریمه‌ای معادل یک چهارم میلیون یورو یا ۲۸۳ هزار دلار را پرداخت کند و سیستم Airscarf را هم باید از تمامی لیست های فروش و تبلیغات خود در کشور آلمان حذف کند. همچنین مبلغ نامعلومی نیز به ازای هر عدد خودروی فروخته شده‌ی مجهز به این سیستم به شخص شاتزینگر پرداخت خواهد شد.

حکم دادگاه البته شامل خودروهایی که قبلا به فروش رفته‌اند نمی‌شود و توقف فروش خودروهای مجهز به این سیستم نیز تنها در کشور آلمان اتفاق خواهدافتاد.

به هر حال برای بازگشت دوباره‌ی سیستم Airscarf به لیست سفارش این خودروساز اشتوتگارتی باید تا ۲۵ دسامبر صبر کرد.

مرسدس بنز
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات