کرگ رایت خود را خالق بیت کوین معرفی کرد

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی گزارش‌هایی منتشر شد که شایعاتی را در مورد یافتن شخصیت واقعی ساتوشی ناکاموتو بیان می‌کرد. اطلاعات ارائه شده نشان از این داشت که یک متخصص IT استرالیایی که کرگ رایت نام دارد، خالق بیت کوین است. حال کرگ استیون رایت، در تایید شایعات مطرح شده، مدعی شده که وی خالق اصلی بیت کوین است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اواخر سال گذشته‌ی میلادی، گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان از یافتن شخصیت حقیقی ساتوشی ناکاموتو داشت. براساس اطلاعات ارائه شده، یک متخصص استرالیایی که کرگ استیون رایت نام دارد، خالق بیت کوین بوده و در واقع ساتوشی ناکاموتو نام مستعار این شخص است. حال کرگ رایت در تایید شایعات مطرح شده در چند ماه اخیر، مدعی شده ک وی خالق بیت کوین است.

پس از انتشار گزارش‌هایی در دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی مبنی بر پیدا شدن ساتوشی ناکاموتو که کرگ رایت در راس توجهات قرار گرفته بود، این شخص از انظار ناپدید شد؛ اما ساعاتی پیش گزارش‌هایی منتشر شد که نشان از تایید شایعات توسط کرگ رایت داشت. براساس اطلاعات ارائه شده، رایت بازگشته تا به شفاف‌سازی در مورد تمام جریانات بپردازد.

کرگ رایت پیش از مطرح کردن ادعای خود در مورد اینکه وی ساتوشی ناکاموتوی حقیقی است، اجازه‌ی دسترسی به برخی داده‌ها را در اختیار رسانه‌هایی نظیر اکونومیست، بی‌بی‌سی و جی کیو قرار داده است. به گزارش بی‌بی سی، وی ماهیت خود را چنین اثبات کرده است:

آقای رایت در اولین روزهای بیت کوین، پیامی را با استفاده از کلید‌های رمزگذاری امضا کرده است. کلید‌های مورد استفاده در این پیام به طور جدایی ناپذیری با بلاکی از بیت کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده، ارتباط دارند.

براساس اطلاعات ارائه شده، رایت در نظر دارد تا اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی وی را منتشر کند، تا سایرین بتوانند بصورت رمزنویسی شده به این نتیجه برسند که وی ساتوشی ناکاموتوی واقعی است. همان‌طور که می‌دانید سرآغاز بیت کوین با انتشار مقاله‌ای به اسم ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ میلادی شروع شده است.

پس از ایجاد بیت کوین، خالق بیت کوین در پس پرده‌ی نام ساتوشی ناکاموتو، توجه بسیاری از جهانیان را به خود جلب کرد؛ بطوریکه تاکنون کنکاش‌های بسیاری برای پی بردن به شخصیت حقیقی ساتوشی ناکاموتو به کار گرفته شده است.

پس از انتشار گزارش‌هایی در دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی که حکایت از یافتن ساتوشی ناکاموتوی واقعی داشت، مقامات فدرال استرالیا، منزل کرگ رایت را مورد هجوم قرار دادند تا اطلاعاتی را در این خصوص کشف کنند؛ هرچند نهادهای امنیتی استرالیایی، بعدها این موضوع را تکذیب کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات