مرسدس بنز و AMG سوپراسپرتی با تکنولوژی های فرمول یک تولید می‌کنند

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز پیشتاز رقابت‌های فرمول یک است و عنوان قهرمانی این مسابقات را در دو سال گذشته به خود اختصاص داده است. حال شایعاتی منتشر شده که خبر از عرضه‌ی سوپراسپرتی متاثر از تکنولوژی‌های خودروهای فرمول یک این شرکت، در آینده‌ی نزدیک می‌دهد.
تبلیغات

بخش AMG شرکت مرسدس بنز فعالیت خود را در چند سال گذشته افزایش داده است. در حال حاضر تقریبا تمامی مدل‌های مرسدس بنز را می‌توان با پیشرانه‌های قدرتمند‌تر AMG سفارش داد. موفقیت چشم‌گیر بخش خودروهای اسپرت مرسدس بنز باعث شده است تا تعدادی از خودروسازان اعم از استون مارتین، تصمیم به تامین پیشرانه‌ی خود از این شرکت بگیرند. مرسدس بنز AMG GT S نیز توانست نظر مثبت کارشناسان را جلب کند.

طبق ادعای نشریه‌ی بریتانیایی اتوکار، مرسدس AMG در حال توسعه‌ی خودرویی متاثر از تکنولوژی‌های فرمول یک این شرکت است و به رقابت با خودروهای فراری GTB 488 و مک‌لارن 650S خواهد پرداخت. به احتمال قوی این خودرو از بدنه‌ی فایبر کربنی و قوای محرکه‌ی هیبریدی با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر در انتهای خودرو بهره خواهد برد.

توبیاس موئرز، مدیر عامل AMG‌ در این خصوص گفت:

من فکر می‌کنم ما در مرحله‌ای قرار داریم که می‌توانیم محصول مستقل دیگری تولید کنیم. خودروی بعدی AMG کاملا با GT S‌ متفاوت خواهد بود.

طبق ادعای نشریه‌ی اتوکار، مرسدس بنز از فرمول موفق قوای محرکه‌ی هیبریدی خودروهای فرمول یک خود استفاده خواهد کرد. 

مرسدس بنز فرمول یک

با این که GT S پس از مدل قدرتمند‌تر SLS AMG عرضه شد، اما این خودرو را در حقیقت نمی‌توان جایگزین سوپراسپرت مرسدس بنز دانست و در این کلاس خودرویی در جهان محصولی از خودروساز مطرح اشتوتگارت وجود ندارد. مرسدس بنز قصد دارد به زودی جایگزین حقیقی SLS AMG را به کمک تیم قدرتمند فرمول یک این شرکت تولید و معرفی کند.

AMG خودروهای دیگری نیز در دست توسعه دارد. نمونه‌ی رودستر GT S در کنار نمونه‌ی قدرتمند‌تر آن با نام GT R به زودی معرفی خواهند شد. هم‌چنین طبق صحبت‌های موئرز، AMG تولید خودروی مسابقه‌ای GT4 را برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی در دستور کار قرار داد. 

با توجه به موفقیت‌های چشم‌گیر مرسدس بنز در رقابت‌های فرمول یک، قطعا در صورت استفاده از فرمول موفق این تیم در خودرو‌های AMG، شاهد عرضه‌ی محصول بسیار قدرتمندی برای به چالش کشیدن خودروهای فراری و مک‌لارن خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات