کاغذهای الکترونیکی باریک‌تر و منعطف‌تر از جنس گرافن، تولید خواهند شد

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی یک شرکت چینی تصمیم گرفته تا نوع جدیدی از کاغذ الکترونیکی (e-paper) را تولید کند که از گرافن در ساخت آن استفاده شده است. این صفحات از انعطاف و مقاومت بالایی برخوردار هستند و احتمالا در سال جاری شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چه کسی می‌گوید کاغذ الکترونیکی یک تکنولوژی قدیمی است؟ این گفته حداقل در مورد کشور چین درست نیست؛ چراکه اخیرا کمپانی OED Technologies در گوانژو اقدام به تولید اولین کاغذ الکترونیکی از جنس گرافن (Graphene) کرده است. این محصول بسیار مقاوم بوده و مواد بکار گرفته شده در آن باعث می‌شوند تا نمایشگرهایی باریک و در عین حال بسیار منعطف محسوب شوند. شما می‌توانید با استفاده از این نوع صفحات، در روزهای آفتابی بهتر مطالعه کنید یا به منظور ردیابی فعالیت‌هایتان از آن بهره ببرید. همچنین به دلیل اینکه گرافن کربن بسیار آسان‌تر از فلز عجیب و غریب ایندیم (indium) که در صفحات الکترونیکی کنونی بکار می‌رود، در دسترس است، قیمت نهایی آن نیز ارزان‌تر خواهد بود.

سوال اصلی در مورد زمان عرضه‌ی این محصول است. شرکت مورد اشاره انتظار دارد تولید این نوع کاغذ الکترونیکی را در سال جاری آغاز کند. متاسفانه نباید انتظار داشته باشید شرکتی مانند آمازون اقدام به تولید کتاب‌خوان کیندل از جنس گرافن کند. اگر این تکنولوژی در دسترس قرار بگیرد می‌توان شاهد استفاده از آن در عصری باشیم که در حال حاضر اکثر محصولات از صفحه‌نمایش‌های LCD یا OLED بهره می‌برند.

نظر شما در مورد صفحات الکترونیکی چیست؟ آیا تولید این محصول با استفاده از گرافن می‌تواند باعث شود تا در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های آینده، شاهد استفاده از آن باشیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات