اپلیکیشن های حاوی تبلیغ با برچسب مخصوص در گوگل پلی مشخص می‌شوند

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن‌های متنوع و فراوان یکی از امتیازات اکوسیستم اندروید محسوب می‌شود. بسیاری از اپ‌های این سیستم‌عامل رایگان ارائه شده‌اند ولی با این‌حال به دلیل وجود تبلیغات، بسیاری از کاربران پس از نصب این گونه اپ‌ها آن‌ها را حذف می‌کنند. حال گوگل اقدام مثبت دیگری انجام داده و اپلیکیشن‌هایی که تبلیغ دارند را با یک برچسب مخصوص مشخص می‌کند و بنابراین می‌توان پیش از نصب اپ‌ها از این موضوع آگاهی یافت. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

از این پس تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی موجود در فروشگاه گوگل‌پلی که دارای هر نوع تبلیغی باشند، با برچسب‌ مخصوصی مشخص خواهند شد. این برچسب در زیر دکمه نصب (Install) و در کنار برچسب پرداخت‌ درون برنامه‌ای قرار گرفته است.

پیش از گسترش برچسب‌گذاری تمامی اپلیکیشن‌ها در اواخر ماه نوامبر، این اقدام زمانی آغاز شد که در سال گذشته از آن به عنوان پیش‌نیازی برای اپلیکیشن‌های طراحی شده مخصوص خانواده استفاده شد. در آن زمان طی اطلاعیه‌ای که برای تمام توسعه دهندگان ارسال شد، تیم گوگل‌پلی به آن‌ها اعلام کرد که تا تاریخ ۱۱ ژانویه سال میلادی جاری (۲۱ دی ماه ۹۴) باید به کنسول توسعه دهندگان مراجعه کرده و تاییدیه لازم را بگیرند در غیر این صورت اپلیکیشن‌های آن‌ها به عنوان اپ‌هایی که شامل تبلیغات هستند شناخته خواهند شد. این موضوع هنگامی که توسعه دهندگان قصد بروزرسانی اپلیکیشنی را داشتند نیز مجددا به آن‌ها اعلام می‌شد.

گوگل می‌گوید در آن زمان برخی با گزارش‌های نادرست سعی داشته‌اند خارج از لیست اپلیکیشن‌های حاوی تبلیغ قرار بگیرند.

سیاست در نظر گرفته شده برای این موضوع شامل نمایش تبلیغ در هر جایی از اپلیکیشن می‌شود، خواه این تبلیغات به صورت معمول باشند یا بانر یا اتصال به شبکه‌های تبلیغاتی شخص ثالث. لازم به ذکر است که ثبت برچسب برای متمایز کردن اپلیکیشن‌های حاوی تبلیغات در فروشگاه گوگل‌پلی برای اولین بار توسط یکی از کاربران Reddit گزارش شد.

نظر شما در مورد این اقدام گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات