اپدیت اندروید N برای گلکسی های سامسونگ فصل چهارم 2016 منتشر می شود

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در شرایطی که اچ‌تی‌سی خبر از بروز کردن ۳ گوشی هوشمند پرچمدار خود به اندروید N در آینده نزدیک داده، به نظر می‌رسد که پرچمداران سامسونگ زودتر از اواخر سال ۲۰۱۶ به اندروید N مجهز نمی‌شوند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگرچه معرفی نسخه‌ی سوم بتای اندروید N که دیشب در جریان کنفرانس توسع دهندگان گوگل رخ داد برای بسیاری از کاربران جذاب بود ولی شوکی برای کاربران گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شد چرا که در شرایطی که گوگل نسخه جدیدی از اندروید را معرفی کرده اما سامسونگ هنوز بروزرسانی اندروید مارشمالو را برای برخی از گوشی‌های پرچمدار خود در برخی از نقاط دنیا ارائه نکرده است. با این حال سامسونگ طی ماه گذشته دسترسی به اندروید 6.0 مارشمالو را برای تعداد زیادی از کاربران خود مهیا کرده و طبق اعلام منابع خبری بروزرسانی نهایی اندروید N برای محصولات بالا رده سامسونگ طی ۳ ماه پایانی سال ۲۰۱۶ ارائه می‌شوند.

۳ ماه پایانی سال معمولا چارچوب زمانی است که سامسونگ برای بروزسانی‌های نرم افزاری مهم انتخاب می‌کند با این حال سامسونگ همیشه برای عمل به وعده‌های خود در این بازه زمانی موفق نبوده است. گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج مثال‌های خوبی برای این موضوع هستند. از این رو برخی معتقد هستند که در بهترین حالت شاید سامسونگ بتواند اندروید N‌ را برای برخی از کاربرانش آن هم در نقاط خاصی از دنیا و البته فقط برای گوشی‌های هوشمند پرچمدارش قبل از شروع سال ۲۱۰۷ ارائه کند. 

البته از سویی با توجه به سرعت زیاد گوگل در انتشار بروزسانی‌های جدید اندروید N شاید سامسونگ هم همین روال را الگو قرار دهد. این شرکت طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نرم افزار خود را به پایداری خوبی رسانده و بعید نیست که بتواند اندروید N‌ را با سرعت بیشتری در اختیار مخاطبانش قرار دهد. طبق گفته منابع خبری گلکسی اس ۶، گلکسی اس ۶ اج، گلکسی اس ۶ پلاس، گلکسی اس ۷، گلکسی اس ۷ اج و گلکسی نوت ۵ اولین گوشی‌های هوشمند سامسونگ خواهند بود که اندروید N را دریافت می کنند. در مورد تبلت‌ها نیز گلکسی تب S2 در سال ۲۰۱۷ بروزرسانی اندروید N را دریافت می‌کند؛ به این ترتیب باقی تبلت‌ها هم در بهترین حالت در همان زمان بروز می‌شوند. 

اگر برای شما هم مثل ما این سوال پیش آمده که آیا گلکسی نوت ۶ با اندروید N به بازار عرضه می‌شود یا خیر باید بگوییم که منابع مطلع اعلام کرده‌اند که برنامه‌های تولید گلکسی نوت ۶ در ابتدای مسیر خود قرار دارد و هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد وجود ندارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات