Waze به اندروید اتو می آید

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم‌عامل اندروید فقط مختص گوشی‌های هوشمند نیست. اندروید اتو (Android Auto) توسط گوگل برای مدیریت هوشمند خودروها توسعه داده شده و این پلتفرم نیز مجهز به اپلیکیشن‌های اختصاصی خود است. بر طبق اخبار جدید منتشر شده، سرویس Waze نیز به زودی در پلتفرم اندروید اتو در دسترس افراد قرار خواهد گرفت. در ادامه مطلب بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

با توجه به اینکه گوگل هم اکنون مالک سرویس Waze است، ممکن است بسیاری از افراد به این موضوع فکر کنند که چرا این سرویس محبوب نقشه‌برداری تا کنون برای پلتفرم اندروید اوتو ارائه نشده است. اما به زودی این اتفاق رخ خواهد داد. گوگل در کنفرانس Google I/O امسال اعلام کرد که Waze قرار است به زودی برای سیستم‌عامل اندروید اتو ارائه شود.

گوگل می‌گوید که پس از شروع تبلیغات رسمی سیستم‌عامل اندروید اوتو، سرویس Waze یکی از قابلیت‌هایی است که بیشترین درخواست را برای اضافه شدن به این پلتفرم داشته است. هم اکنون پلتفرم اندروید اتو در ۱۸ مدل خودرو ارائه می‌شود و تعدادی از شرکت‌های خودروسازی دیگر نیز قرار است از آن استفاده کنند. گوگل هم اکنون از داده‌ها و اطلاعات Waze در سرویس نقشه‌های خود بهره می‌برد تا گزارش‌های مربوط به تصادفات را ایجاد کند. اما سرویس Waze قابلیت‌های بیشتری دارد و امکاناتی از قبیل، هشدار در سرعت‌های بالا و علائم مرتبط با محدودیت سرعت را ارائه می‌دهد. در برخی از شهرها، Waze هم اکنون به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های مورد استفاده توسط تاکسی‌رانان و نیز رانندگان برخی از مدل‌های خودروهایی که این سرویس را در اختیار کاربر قرار می‌دهند، مبدل شده است. 

ارائه سرویس Waze در پلتفرم اندروید اتو برای اولین بار زمانی مطرح شد که یک اپلیکیشن ناوبری جدید که از نقشه‌های گوگل بهره نمی‌برد برای این سیستم‌عامل عرضه شد. در صورتی که شما Waze را بر روی گوشی هوشمند خود به صورت نصب شده داشته باشید، اپلیکیشن مورد بحث به صورت خودکار بر روی سیستم‌عامل Android Auto خودرو شما نصب خواهد شد. انتظار می‌رود نسخه بروزرسانی شده این اپلیکشن طی چند ماه آینده منتشر شود.

نظر شما در مورد اضافه شدن سرویس Waze به اندروید اتو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات