Allo و Duo در کنار پیام رسان هنگ اوت به طور جداگانه فعالیت خواهند کرد

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر از جمله افرادی پیگیر اخبار مرتبط با Google I/O هستید، حتما می‌دانید که گوگل در کنفرانس دیشب از دو سرویس پیام‌رسان متنی Allo و اپلیکیشن تماس‌های ویدیویی Duo رونمایی کرد. با معرفی این دو سرویس، بسیاری از کاربران تصور کردند که این دو در واقع جایگزینی برای سرویس کنونی پیام‌رسان گوگل موسوم به هنگ‌اوت هستند، اما اینگونه نیست و این دو سرویس جدید در کنار Hangouts هرکدام به طور جداگانه به فعالیت خود ادامه خواهند داد. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل در کنفرانس Google I/O امسال از دو سرویس پیام‌رسان جدید به نام‌های Allo و Duo رونمایی کرد که به منظور ارائه تجربه کاربری بهتر در مکالمات متنی و ویدیویی توسعه داده شده‌اند. این دو اپلیکیشن ویژگی‌های خاص و جذابی دارند که باعث می‌شود هر کدام به طور مجزا یک سرویس کاربردی باشند، اما این به معنای حذف سرویس هنگ‌اوت نخواهد بود.

در گزارشات جدید اعلام شده که اضافه شدن دو سرویس پیام‌رسان جدید به مجموعه خدمات گوگل، باعث لغو پروژه هنگ‌اوت نمی‌شود. گوگل نیز این موضوع را تایید کرده و نیز اعلام داشته که این شرکت همچنان بر روی هر کدام از این سرویس‌ها به طور مجزا سرمایه گذاری و آن‌ها را برزورسانی خواهد کرد. این موضوع منطقی به نظر می‌رسد چراکه حالا گوگل با سرویس Allo، در واقع یک رقیبت مسنجر متنی برای واتس اپ خواهند داشت که همانند واتس اپ از شماره موبایل کاربر به عنوان نام کاربری وی استفاده می‌کند اما به پیام‌های کوتاه (SMS) وی دسترسی نداشته و قادر به مدیریت آن‌ها نیست.

اما هنوز مشخص نیست که این سرویس‌ها برای همیشه به صورت جداگانه به فعالیت خود ادامه دهند. لازم به یادآوری است که هم اکنون سرویس هنگ‌اوت امکان چت از طریق وب را به کاربر ارائه می‌دهد و در کنار آن قابلیت مدیریت پیام‌های کوتاه (SMS) را نیز دارد و نیز می‌توان در بستر این سرویس اقدام به برقراری تماس‌های ویدیویی کرد. این ویژگی‌های هنگ‌اوت باعث می‌شود جدا بودن دو سرویس تماس‌های ویدویی Duo و مسنجر Allo چندان منطقی به نظر نیاید، بنابراین اگر در یک یا دو سال آینده، این دو سرویس با یکدیگر ادغام شوند، نباید تعجب کرد. همچنین به عقیده برخی منابع، امکان لغو پروژه هنگ‌اوت در طی چند سال آینده وجود دارد.

نظر شما در مورد سرویس‌های پیام‌رسان جدید گوگل و ادامه کار هنگ‌اوت چیست؟ آیا این سرویس‌ها برای همیشه به صورت جداگانه به فعالیت خود ادامه خواهند داد؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات