اپلیکیشن های اندرویدی به همراه پلی استور گوگل روی سیستم عامل کروم قابل استفاده می شود

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته شاهد برگزاری نطق اصلی کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در سن فرانسیسکوی آمریکا بودیم. هرچند در جریان نطق اصلی سخنی از قابلیت بکارگیری اپلیکیشن‌های اندرویدی و قابلیت استفاده از پلی استور در سیستم عامل کروم به میان نیامد، اما گوگل در جریان گردهمایی‌های امروز به این موضوع خواهد پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل در جریان نطق اصلی کنفرانس توسعه دهندگان خود اشاره‌ای به امکان استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی و گوگل پلی استور در سیستم عامل کروم نکرد، حال آنکه به نظر می‌رسد در جلسات آینده طی برگزاری Google I/O شاهد ارائه‌ی اطلاعاتی در این خصوص بوده و می‌توان از نحوه‌ی استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید در سیستم عامل کروم آگاه شد. 9to5Google گزارشی را در این خصوص منتشر کرده که اطلاعات ارائه شده برگرفته از پستی است که وب‌سایت گوگل در این خصوص منتشر کرده است.

هنوز مشخص نیست که ترکیب این دو پلتفرم برای استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی چگونه شکل خواهد گرفت. براساس اطلاعات ارائه شده در پستی که در وب‌سایت گوگل منتشر شده، اپلیکیشن‌های اندرویدی به منظور اینکه روی سیستم عامل کروم اجرا شوند، نیازمند بهینه‌سازی‌هایی خواهند بود. به نظر می‌رسد اغلب اپلیکیشن‌های توسعه یافته برای اندروید را می‌توان در آینده‌ی نزدیک روی سیستم عامل کروم نیز مورد استفاده قرار داد. به طور حتم اطلاعات بیشتری در این خصوص طی جلساتی که امروز برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

در ماه‌های اخیر شایعات و اخبار متعددی در خصوص ترکیب اندروید و سیستم عامل کروم منتشر شده بود، حال آنکه به نظر می‌رسد گوگل اولین قدم برای تبدیل این امر به واقعیت را در کنفرانس توسعه دهندگانش برخواهد داشت. گوگل بارها به این موضوع اشاره کرده که سیستم عامل کروم را رها نخواهد کرد و با توجه به سیاست‌های در پیش گرفته شده می‌توان چنین برداشت کرد که کروم در آینده به نسخه‌ی تحت دسکتاپ اندروید تبدیل خواهد شد.

قابلیت استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی روی سیستم عامل کروم را باید قابلیت بزرگی برای این سیستم عامل خواند. کروم‌بوک‌ها از جهات بسیاری دارای امتیازات مثبت هستند که از جمله‌ی آن می‌توان به قیمت بسیار پایین اشاره کرد، اما در مورد اپلیکیشن‌ها به طور حتم کاربران ترجیج می‌دهند تا به جای وابستگی به اینترنت، از اپلیکیشن‌های معمولی استفاده کنند. برای مثال می‌توان به اینستاگرام اشاره کرد که قابلیت‌هایی را در اپلیکیشن در اختیار کاربر می‌گذارد که در نسخه‌ی تحت وب نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. گوگل در سال‌های اخیر شماری از اپلیکیشن‌های اندرویدی را به کروم آورده است، اما به طور حتم افزایش گزینه‌ها می‌تواند کاربران را بسیار خوشحال‌تر کند.

در صورتی که بتوان از اپلیکیشن‌های اندروید روی کروم بوک‌ها استفاده کرد، کاربران نیز از این موضوع بسیار استقبال خواهند کرد. همچنین توسعه‌دهندگان بیشتر تشویق می‌شوند تا اپلیکیشن‌های خود را برای گجت‌هایی با سایز نمایشگر بزرگ‌تر توسعه دهند که این موضوع برای تبلت‌های اندرویدی نیز بسیار مناسب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات