برای استفاده از اندروید اتو دیگر نیازی به سازگار بودن خودرو با آن نیست

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
کنفرانس توسعه دهندگان گوگل ساعتی پیش به پایان رسید. این رویداد دربرگیرنده‌ی خبرهای مهم زیادی در حوزه‌ی فعالیت‌های نرم‌افزاری گوگل بود. در بروزرسانی جدید Android Auto دیگر به یک خودروی سازگار با این پلتفرم ندارید.
تبلیغات

اندروید اتو پلتفرم خودرویی گوگل و رقیب اصلی کارپلی اپل است. گوگل اعلام کرد بروزرسانی جدید این اپلیکیشن موبایلی اواخر سال جاری میلادی منتشر می‌شود که براساس آن افراد بیشتری می‌توانند از تجربه‌ی کار با اندروید اتو لذت ببرند.

در بروزرسانی جدید نسخه‌ی کامل بر روی گوشی اجرا می‌شود و دیگر به خودرویی سازگار با این برنامه و اتصال گوشی به خودرو نیازی ندارید. براین اساس شما می‌توانید همچون روال عادی و رومزه خود گوشی را در پایه‌ی مخصوص نگهداری گوشی قرار داده و با اجرای اپلیکیشن اندروید اتو از سیستم ناوبری و اطلاعاتی آن استفاده کنید. زمانی ارزش این قابلیت بیشتر دیده می‌شود که می‌دانیم بیشتر گوشی‌های امروزی از نمایشگر بزرگ بهره می‌برند. مانند تجربه‌ی اندروید اتو در داشبورد خودرو، رابط کاربری روی گوشی نیز بسیار ساده و مبتنی بر دستورات صوتی است که میزان خطا و حواس‌پرتی راننده به حداقل برسد.

البته هنوز شما به شنیدن صدا در داخل خودرو نیاز دارید که در نتیجه امکان شنیدن موسیقی یا دستورالعمل‌های ناوبری داخل فضای کابین وجود دارد. ولی می‌توانید از هندزفری بلوتوث یا جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری استفاده کنید. البته ناگفته نماند که امکان استفاده از خروجی صدای گوشی نیز وجود دارد.

استفاده از پلتفرم‌های اندروید اتو و کارپلی در صنعت خودرو روز به روز بیشتر می‌‌شود ولی برخی تولیدکنندگان مانند تویوتا همچنان محافظه‌کارانه به این موضوع نگاه می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات