اپل برای توسعه فناوری شارژ بی سیم نیروی متخصص جذب می‌کند

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شارژ بی‌سیم یکی از قابلیت‌هایی است که بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی در چند سال اخیر از آن پشتیبانی می‌کنند، اما لزوم قرارگرفتن روی پد شارژ یا قرار گرفتن در فاصله‌ی نزدیک باعث شده تا این ویژگی چندان جنبه‌‌ی تبلیغاتی نداشته باشد. حال به نظر می‌رسد اپل نیز درصدد پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در گوشی‌های آیفون است، چراکه اطلاعات ارائه شده نشان از استخدام متخصصانی در این حوزه در ماه‌های اخیر دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته یکی از مهندسان سابق استارتاپ uBeam که در زمینه‌ی توسعه‌ی شارژر‌های بی‌سیم فعالیت می‌کند، با انتشار پستی در وبلاگ خود، انتقاداتی را نسبت به کمپانی سابق‌اش مطرح کرد. وی به این موضوع اشاره کرده که uBeam تاکنون به دلیل کمبود‌هایی که در فناوری توسعه داده شده وجود دارد، هیچگاه نمونه‌ای از محصول خود را بصورت کامل به نمایش عموم نگذاشته است. هرچند محصول توسعه یافته قادر است تا در فواصل نزدیک اقدام به شارژ گجت‌های هوشمند کند، اما قوانین فیزیکی را باید مانعی خواند که باعث می‌شود uBeam تکنولوژی خود را بصورت تجاری راهی بازار نکند.

به گزارش ورج، جستجو در لینکدین حقایق بسیار جالب توجهی را در مورد متخصصانی داده که در حوزه‌ی شارژرهای بی‌سیم کار کرده و در ماه‌های اخیر جذب اپل شده‌‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده در چهار ماه اخیر دوتن از متخصصان uBeam که در زمینه‌ی شارژ بی‌سیم و تکنولوژی‌های مافوق صوت فعالیت می‌کنند، توسط اپل جذب شده‌اند. البته با نگاهی دقیق‌تر به استخدام‌های اخیر صورت گرفته توسط اپل، می‌توان دید که جذب دو تن از مهندسان uBeam تنها بخشی از برنامه‌ی جذب متخصصانی است که اپل در حوزه‌ی شارژ بی‌سیم انجام داده است.

ابتدای سال جاری میلادی، بلومبرگ گزارشی منتشر کرد که طی آن به علاقه‌ی اپل برای اضافه کردن قابلیت شارژ بی‌سیم به گوشی‌هایش در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد. اطلاعات ارائه شده در گزارش بلومبرگ نشان از این دارد که اپل درصدد بهبود هر چه بیشتر قابلیت شارژ بی‌سیم در گوشی‌های هوشمند خود است. در واقع اپل در نظر دارد تا آزادی عمل بیشتری را به کاربر در زمان استفاده از شارژ بی‌سیم بدهد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع بلومبرگ، اپل قصد دارد تا آیفون‌های خود را به گونه‌ای با این فناوری راهی بازار کند که کاربران بتوانند حین شارژ گوشی خود حول پد در اتاق رفت و آمد کنند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که توسعه‌ی چنین سیستمی هدف نهایی استارتاپی نظیر uBeam است. به گزارش بلومبرگ اپل پیش از این نیز پتنت‌هایی را در رابطه با شارژ بی‌سیم به ثبت رسانده است. در سال ۲۰۱۰ میلادی اپل ایده‌ی استفاده از رایانه‌ها را به عنوان ایستگاهی برای شارژ گوشی‌های هوشمند مطرح کرد. اپل در آن زمان فناوری میدان نزدیک تشدید مغناطیسی را به عنوان راهکاری برای پیاده‌سازی چنین فناوری معرفی کرد که با استفاده از آن امکان شارژ بی‌سیم گجت‌های هوشمند از فاصله‌ی حدود یک متری امکان پذیر بود.

کمپانی‌های دیگری نظیر Ossia و Energous نیز اعلام کرده‌اند که فناوری‌هایی را برای شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند از فاصله‌ی نسبتا بیشتر در اختیار دارند، حال آنکه هیچ یک از این کمپانی‌ها محصولی را با برخورداری از این فناوری‌ها راهی بازار نکرده‌اند. فناوری مورد استفاده توسط Ossia از امواج مایکرویو برای انتقال انرژی و شارژ گوشی هوشمند استفاده می‌کند، حال آنکه Energous مدعی است که از فرکانس رادیویی استفاده می‌کند.

این روزها فناوری‌های بسیاری برای توسعه‌ی سیستم‌های شارژ بی‌سیم وجود دارد و اپل متخصصان بسیاری را در این حوزه برای توسعه‌ی فناوری شارژ بی‌سیم جذب کرده است. ساعت هوشمند این کمپانی که با نام اپل واچ شناخته می‌شود از شارژ بی‌سیم استفاده می‌کند. از جمله‌ی حوزه‌های دیگری که اپل متخصصان بسیاری را در رابطه با آن در سال‌های اخیر جذب کرده، مهندسان فناوری مافوق صوت است که از آن در موتورهای Haptic استفاده کرده است.

همانطور که می‌دانید اپل با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، از کاهش رشد فروش آیفون‌هایش در تمام سال‌های پس از عرضه‌ی این گوشی هوشمند خبر داد. اپل با داشتن ۲۰۰ میلیارد دلار پول نقد، محدودیتی از جانب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی ندارد. اپل قادر است در صورت روبرو شدن با یک کمپانی که فناوری جالبی را در این حوزه دارد، اتلاف وقت نکرده و کمپانی مورد نظر را تصاحب کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات