نظر وزیر ارتباطات در مورد کف قیمت اینترنت موبایل و تأثیر آن بر مردم

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه کف قیمت اینترنت بر اساس بازار، ذائقه و توان مردم تعیین می‌شود اعلام کرد که معتقدیم کف قیمت نباید طوری باشد که مردم فکر کنند ما می‌خواهیم اینترنت را گران کنیم. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمود واعظی در مورد اجرای کف قیمت موبایل و تأثیر آن بر قیمت اینترنت کاربران ایرانی گفت: «کارگروهی را با حضور خود اپراتورها تشکیل دادیم و این موضوع را بررسی می‌کنیم. ما اعتقاد به کف قیمت اینترنت داریم ولی معتقدیم کف قیمت نباید طوری باشد که مردم فکر کنند ما می‌خواهیم اینترنت را گران کنیم. ما می‌خواهیم بازار را تنظیم کنیم و مقرراتی بگذاریم که رقابت ناسالم بین اپراتورها به‌وجود نیاید.» 

واعظی ادامه داد: «یکی از اپراتورها چند وقت پیش به من گفت که سال قبل در پهنای باند و دیتا ضرر دادم. دلیل ضرر این اپراتور، حذف رقیب و از میدان به در کردن آن است. این کار باید توسط رگولاتوری کنترل شود. دلیل اینکه در دنیا رگولاتوری‌ها به وجود می‌آیند این است که بازار تنظیم شود و بنگاه اقتصادی بزرگ‌تر و با پشتوانه مالی بیشتر رقیب کوچک خود را از میدان به در نکند؛ یعنی باعث ورشکستگی طرف مقابل نشود.»

او افزود: «ما بازار، توان مردم و ذائقه‌شان را بررسی می‌کنیم. بر اساس آن چیزی که امروز دارد اتفاق می‌افتد ما یک کف قیمتی را در نظر می‌گیریم. ضمن اینکه ما یک سری شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ثابت داریم که اینها هم سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و اینها هم باید ادامه حیات بدهند.»

وزیر ارتباطات در مورد تأثیر کف قیمت بر کاربران و زمان اعلام کرد:«‌ما کف قیمت را طوری تعیین می‌کنیم که باعث فشار بر مردم نشود. فکر می‌کنم این کف قیمت تا یک ماه دیگر اعلام شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات