گوگل در بخش ابزارهای توسعه دهندگان و یکپارچه سازی، از چت بات ها پشتیبانی خواهد کرد

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بنا به گزارش‌های جدید منتشر شده در مورد گوگل، ظاهرا این شرکت نیز قصد دارد به جمع توسعه‌دهندگان چت‌بات‌ها بپیوندد. البته هنوز مشخص نشده که هدف این کمپانی ایجاد یک پلتفرم کلی برای چت‌بات‌ها است یا صرفا می‌خواهد از این فناوری نرم‌افزاری در سرویس پیام‌رسان و دستیار صوتی خود استفاده کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

امروزه شاهد توسعه چت‌بات‌های مختلفی هستیم. دو کمپانی فیسبوک و مایکروسافت چند وقتی است که در این حوزه فعالیت دارند و سعی می‌کنند تا سرویس‌های مناسبی را در بخش چت‌بات‌ها ارائه دهند. شایعات جدیدی منتشر شده که بیان می‌کند گوگل نیز در حال کار روی یک اپلیکیشن پیام‌رسان است که از چت‌بات‌ها استفاده خواهد کرد. اما همه بخوبی می‌دانیم که این غول فناوری، سابقه خوبی در تولید یک پلتفرم‌ پیام‌رسان محبوب ندارد، بنا به اعلام آخرین شایعات، به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد تا به صورت کلی پشتیبانی از چت‌بات‌ها را در بخش ابزارهای‌ توسعه‌دهندگان و یکپارچه‌سازی ارائه دهد.

اگر با چت‌بات‌ها آشنایی ندارید، باید گفت چت‌بات‌ها در واقع با روش‌های مخصوصی، سرویس‌های مختلف را در پلتفرم‌های پیام‌رسان ارائه می‌دهند. در کل می‌توان گفت دستیار‌های صوتی امروزی که از آن‌ها استفاده کرده و دوستشان داریم، نمونه‌ای از چت‌بات‌ها هستند، و به عنوان مثال شما می‌توانید از گوگل‌ناو یا سیری بخواهید تا وظایفی را برایتان انجام دهند، ولی چت‌بات‌ها علاوه بر این موارد، می‌توانند در کسب‌ و کارها و سرویس‌های بیشتری مورد استفاده قرار بگیرند. بنابر این ممکن است از یک چت‌بات درخواست کنید تا هتلی را برای شما رزور کند یا غذا یا محصولات دیگری را برایتان سفارش دهد و مواردی از این قبیل.

بسیاری از افراد بر این باورند که چت‌بات‌ها اتفاق بزرگ بعدی در صنعت نرم‌افزار هستند و گوگل هم نمی‌خواهد در این زمینه از بقیه شرکت‌ها عقب بماند. بنا به گزارش‌های جدید، اعلام شده که گوگل در حال کار روی یک پلتفرم توسعه برای چت‌بات‌ها است که از جمله می‌توان به بخش ابزارهای توسعه‌دهندگان اشاره کرد. بنا به شایعات منتشر شده، حتی اگر گوگل نتواند اپلیکیشن پیام‌رسان مجهز به چت‌بات خود را بسازد، اما جزئی از این سیستم بوده و بخش پلتفرم چت‌بات‌ها را ایجاد خواهد کرد.

بنابراین امکان دارد برنامه گوگل ایجاد یک بستر مناسب برای ارائه سرویس‌های چت‌بات‌ها باشد که می‌تواند با اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز مرتبط شود، اما برخی حدس می‌زنند که چت‌بات‌های گوگل قرار است در پیا‌م‌رسان این شرکت یعنی هنگ‌اوت مورد استفاده قرار گیرد یا حتی به منظور گسترش قابلیت‌ها، امکانات و دستورات دستیار صوتی گوگل‌ناو بکار گرفته شود. این موضوع با توجه به شایعاتی که اخیرا در مورد تولید محصولی مشابه بلندگوی Echo آمازون توسط گوگل مطرح شده، قوت بیشتری می‌گیرد، چراکه قرار است بلندگوی هوشمند گوگل نیز امکاناتی مشابه با بلندگوی هوشمند Echo آمازون را به همراه API های متن باز ارائه دهد.

احتمالا در کنفرانس Google I/O در این مورد اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد ولی هنوز به طور رسمی تایید نشده که در این کنفرانس در مورد چت‌بات‌ها نیز برنامه خاصی در نظر گرفته شده باشد.

نظر شما در مورد چت‌بات‌ها و نیز ورود گوگل به جمع شرکت‌های توسعه دهنده چت‌بات‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات