از هر هفت بی‌ ام‌ و فروخته شده در آمریکا، یکی الکتریکی‌ است

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا بر آمار منتشر شده از بی‌ام‌و، قسمت بزرگی از میزان فروش این شرکت در آمریکا و چه در سراسر جهان را خودروهای الکتریکی تشکیل می‌دهند. این موضوع به خوبی آینده‌ی روشن این دسته از خودروها را نشان می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به گزارش بی‌ام‌و، در ماه آوریل حدود ۱۵ درصد خودروهای فروخته شده توسط این شرکت در آمریکا را خودروهای الکتریکی i3، i8 و X5 xDrive 50e که همگی خودروهای الکتریکی هستند تشکیل داده است؛ این یعنی فروش ۲۵۷۲ خودرو الکتریکی در مقابل کل ۱۷۷۸۶ خودروی فروخته شده.

بیشترین میزان فروش خودروهای الکتریکی این شرکت آلمانی به ایالات متحده، بریتانیا و کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی اختصاص داشته است. بی‌ام‌و تنها نیمی از خودروهای الکتریکی خود را در آمریکا به فروش می‌رساند. دو گروه خودروی الکتریکی در این شرکت تولید می‌شوند؛ یکی خودروهای سری i که در حال حاضر شامل خودروی شهری i3، خودروی اسپرت i8 و خودروی جدیدی که گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی تولید آن در جریان است، خودروی کراس‌اوور i6، هستند. گروه دیگر نیز نسخه‌های هیبریدی مدل‌های معمولی بی‌ام‌و، که 330e ، X5 xDrive 50e و خودروی 740e را که به تازگی به آن‌ها پیوسته است، شامل می‌شود.

در گزارش ارائه شده توسط این خودروساز آلمانی، اعلام شده است که میزان فروش کلی خودروهای این کمپانی، ۱۰.۱ درصد در ماه آوریل نسبت به همین ماه در سال گذشته، افت داشته است. این در حالی است که فروش i3 نزدیک به ۵۰ درصد و فروش کلی خودروهای سری i حدود ۱۰ درصد در بازه‌ی زمانی مشابه رشد داشته است.

اوایل ماه مه بی‌ام‌و اعلام کرد که نقطه ضعف اصلی خودرو i3 ، یعنی برد حرکت پایین آن، در بروز‌رسانی جدید حل خواهد شد. در این بروز‌رسانی ظرفیت باتری با ۵۰ درصد افزایش به ۳۳ کیلووات ساعت خواهد رسید. طبق اعلام این شرکت، مشتریانی که هم‌اکنون این خودرو را در اختیار قرار دارند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های بی‌ام‌و، خودروی خود را به این باتری مجهز کنند.

فروش بالای خودروهای برقی، نشان از آینده‌ی روشن این دسته از محصولات دارد و بی‌ام‌و نیز با درک این موضوع، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای گسترش محصولات الکتریکی خود کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات