مرورگر فایرفاکس با گذر از اینترنت اکسپلورر تبدیل به دومین مرورگر پراستفاده در سطح جهان شد

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرورگر اینترنت فایر‌فاکس همواره به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین مرورگر‌ها شناخته می‌شود. در جدید‌ترین رده‌بندی استفاده از مرورگر‌های اینترنتی دسکتاپ، فایر‌فاکس با گذر از اینترنت اکسپلورر و اج موفق شده است به مقام دوم دست یابد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مرورگر فایر‌فاکس در نسخه‌ی دسکتاپ به مرحله‌ی مهمی رسیده است. این مرورگر وب با گذر از اینترنت اکسپلورر موفق شد در ماه آپریل به عنوان دومین مرورگر نسخه‌ی دسکتاپ مورد استفاده توسط کاربران انتخاب شود.

بر اساس آمار موسسه‌ی تحلیل و آمار Stat Counter که آمار مشاهده‌ی ۱۵ میلیارد صفحه در سه میلیون وب‌سایت را جمع‌آوری می‌کند، مرورگر فایر‌فاکس با اختلاف اندک نسبت به اینترنت اکسپلورر و اج موفق شد عنوان دومین مرورگر پر استفاده را از آن خود کند. ۱۵.۶ درصد کاربران از فایرفاکس استفاده کرده‌اند، در حالی که این آمار برای مرورگر اینترنت اکسپلورر و اج ۱۵.۵ درصد است. البته این به معنای افزایش استفاده از فایرفاکس نیست؛ بلکه آمار این مرورگر در مقایسه با سهم ۱۶.۱ درصدی در فوریه با کاهش روبرو شده است، اما کاهش سهم استفاده مرورگر مایکروسافت بیشتر بوده است. مرورگر گوگل کروم با سهم بالای ۶۰ درصد همچنان بیشترین سهم را دارد.

firefox vs ie vs chrome vs safari

این آمار تنها مربوط به استفاده‌ی کاربران از مرورگر‌ها است. از نظر تعداد واقعی کاربران بر اساس آمار Net Application Data، مرورگر دسکتاپ مایکروسافت همچنان با سهم ۴۴ درصدی بیشترین سهم را دارد. البته این آمار نشان از کاهش ۱۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته دارد.

firefox vs ie vs chrome vs safari

آدهان کالن مدیر عامل موسسه Stat Counter اعلام کرد : "مایکروسافت با عرضه‌ی ویندوز ۱۰ و مرورگر اج انتظار داشت که سهم کلی بازار مرورگر‌های این شرکت بالاتر برود که این اتفاق رخ نداد. سهم گوگل کروم در سطح جهانی همچنان در حال افزایش است."

مرورگر گوگل کروم در بخش تعداد کاربران نیز همچنان در حال پیشرفت است. بر اساس آمار Net Applications Data این مرورگر در ۱۲ ماه گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش سهم داشته است که تقریباً با مقداری که مایکروسافت از دست داده، برابر است. همچنین سهم فایر‌فاکس نیز کاهش یک درصدی داشته است.

شما از کدام مرورگر اینترنت استفاده می‌کنید؟ به عقیده‌ی شما برتری‌های این مرورگر نسبت به دیگر مرورگر‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات