۵ برتری گوشی موتورولا موتو جی ۴ در مقایسه با نسخه قبلی

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
مطالعه 4 دقیقه
امروز گوشی‌های جدید سری موتو جی ۴ موتورولا معرفی شدند. گوشی موتو جی ۴ برتری‌های بسیاری نسبت به گوشی موتورولا موتو جی ۲۰۱۵ دارد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی به این تغییرات داشته باشیم.
تبلیغات

گوشی جدید موتورولا موتو جی ۴ نمونه‌ی ارتقا‌ یافته‌ی گوشی موتورولا موتو جی ۲۰۱۵ است که گوشی‌های ارزان‌قیمت لنوو را در بین موبایل‌های میان‌رده‌ی بازار قرار می‌دهد. با تفاوت قیمتی اندک نسبت به موتو جی، گوشی جدید موتورولا، قدرت پردازشی بسیار بالا‌تر و طراحی زیبا‌تری را در اختیار مشتریان می‌گذارد. همچنین گوشی موتو جی ۴ گزینه‌ی مناسبی برای جایگزینی گوشی‌های شیائومی و هواوی است که به بازار عرضه شده‌اند.

در ادامه ۵ برتری اساسی موتو جی ۴ موتورولا را در مقایسه با نسخه‌ی قبلی آن مرور می‌کنیم:

۱. این گوشی نازک‌تر است

موتورولا موتو جی ۴

درحالی‌که ضخامت گوشی موتو جی قبلی ۰.۴۸ اینچ (۱۲.۲ میلی‌متر) بود، ضخامت گوشی جدید موتو جی ۴ فقط ۰.۳۱ اینچ (۷.۹ میلی‌متر) است و این تفاوت ۰.۱۶ اینچی (۴.۳ میلی‌متر) بسیار زیاد است؛ مخصوصاً اینکه گوشی جدید بسیار قدرتمند‌تر است.

۲. قسمت‌هایی از گوشی جدید فلزی است

موتورولا موتو جی ۴

درحالی‌که موتو جی ۲۰۱۵ یک گوشی با بدنه‌ی پلاستیکی بود، قسمت‌هایی از گوشی جدید، فلزی است. همچنین جنس بافت پشت گوشی بسیار با‌کیفیت‌تر از مدل قدیمی است و کناره‌های آن نیز بهتر طراحی شده‌اند. اگرچه طراحی این گوشی در حد فوق‌العاده‌ای نیست، اما بسیار بهتر از سری‌های قبلی است.

۳. صفحه‌نمایش بهتر و بزرگ‌تر

moto g4

درحالی‌که سری قبلی با صفحه‌نمایش ۵ اینچ HD عرضه شده بود، گوشی موتورولا موتو جی ۴ صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ Full HD دارد. گوشی جدید نه‌تنها صفحه‌ی بزرگتری جهت وبگردی و تماشای فایل‌های تصویری دارد، بلکه تراکم پیکسل‌های آن نیز بیشتر است. تراکم پیکسلی نسخه‌ی قدیمی ۲۹۳ ppi بود؛ درحالی‌که این مقدار در گوشی جدید موتورولا، ۴۰۰ ppi است و در نتیجه صفحه‌نمایشی شفاف‌تر دارد.

۴. سخت‌افزار موتو جی ۴ سریع‌تر است

موتورولا موتو جی ۴

گوشی موتورولا موتو جی ۲۰۱۵ از پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۴۱۰ و تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۳۰۶ بهره می‌برد. این پردازنده در زمینه‌ی مصرف باتری بهینه‌تر عمل می‌کند، اما در بخش قدرت کاری قابل مقایسه با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۱۷ موجود در موتو جی ۴ نیست. پردازنده‌ی شش هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۷ با کلاک ۱.۵ گیگا‌هرتز، از تراشه‌ی گرافیکی قدرتمند آدرنو ۴۰۵ در کنار حافظه‌ی پر‌سرعت ۹۳۳ مگا‌هرتز LPDDR3 استفاده می‌کند (حافظه‌ی اسنپدراگون ۴۱۰، LPDDR2 ۵۳۰ مگا‌‌هرتز بود). در رابطه با سرعت حافظه، اسنپدراگون ۶۱۷ از eMMC نسخه‌ی ۵.۱ پشتیبانی می‌کند؛ درحالی‌که اسنپدراگون ۴۱۰ فقط از eMMC نسخه‌ی ۴.۵۱ پشتیبانی می‌کرد.

درحالی‌که هر دو پردازنده ۶۴ بیتی هستند و از ۲ گیگا‌بایت رم بهره می‌برند، تفاوت عمده‌ی دیگری نیز به جز کلاک هسته‌ها و تراشه‌ی گرافیکی دارند. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۱۰ از مودم categore 4 LTE (تا ۱۵۰ مگا‌بیت بر ثانیه دانلود و ۵۰ مگا‌بیت بر ثانیه آپلود) بهره می‌برد، اما اسنپدراگون ۶۱۷ از مودم پرسرعت X8 LTE (تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه دانلود و ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه آپلود) استفاده می‌کند. همچنین به لطف پشتیبانی از 802.11 n/ac، سرعت اتصال وای‌فای نیز بالا‌تر است.

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۱۷ از شارژ سریع نسخه‌ی ۳ پشتیبانی می‌کند تا مقداری سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی شارژ شود که تنها از شارژ سریع نسخه ۲ بهره می‌برد. اگرچه اعلام شده  شارژری که همراه گوشی موتو جی ۴ عرضه می‌شود از این فناوری پشتیبانی نمی‌کند.

۵. موتو جی ۴ دوربین بهتری دارد

موتورولا موتو جی ۴

گوشی موتو جی ۲۰۱۵ در رده‌ی قیمتی خود دوربین مناسبی داشت. دوربین اصلی ۱۳ مگا‌پیکسلی با f/2.2 و فلش دو‌گانه در پشت این گوشی قرار گرفته بود. دوربین سلفی نیز ۵ مگا‌پیکسل با لنز عریض ۸۵ درجه بود. در گوشی جدید دقیقاً همین مشخصات وجود دارد، اما تغییراتی در الگوریتم تحلیل و فرایند این دوربین به وجود آمده است که به نظر می‌رسد کیفیت نهایی بهتر از مدل قبلی باشد؛ اما تفاوت زیاد نخواهد بود.

آیا جزء کاربران گوشی موتورولا موتو جی ۲۰۱۵ هستید؟ به نظر شما دیگر برتری‌های گوشی موتو جی ۴ در مقایسه با نسخه‌ی قبلی آن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات