هوش مصنوعی گوگل حالا می‌تواند داستان‌های کوتاه دراماتیک بنویسد

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل چند وقتی است که در حال فعالیت بر روی پروژه‌ی هوش مصنوعی خود بوده و رفته رفته این فناوری را پیشرفته‌تر می‌کند. حال این شرکت در جدیدترین اقدام خود به این فناوری قابلیت نوشتن داستان‌های کوتاه ترسناک را آموخته است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تکنولوژی یادگیری عمیق گوگل حالا می‌تواند بر اساس جملاتی که محققان به آن ارائه داده‌اند، اقدام به نوشتن داستان‌های کوتاه دراماتیک کند.

Quartz یک صفحه‌ی منتشر شده توسط محققان گوگل را ارائه کرده که شامل مثال‌هایی است که توسط پروژه‌ی Google Brain تولید شده‌اند. این سیستم یک هوش مصنوعی است که با بررسی داستان‌های موجود و با اطلاعاتی که از این داستان‌ها به دست می‌آورد قادر است تا نمونه‌ داستان‌های کوتاه جدیدی را ایجاد کند.

علاوه بر این Quartz گزارش داده که برای آموختن روش تعامل هوش مصنوعی مورد بحث با جملات جدید، گوگل ۱۱ هزار کتاب منتشر نشده را در اختیار آن قرار داده است.

محققان یک جمله‌ی اولیه و یک جمله‌ی پایانی را به Google Brain ارائه داده‌اند و سپس این فناوری بین دو جمله ارائه شده را به صورت خودکار پر می‌کند. در ادامه، برخی از جملات نمونه‌ای که Quartz اعلام کرده به هوش مصنوعی گوگل داده شده‌اند را با هم می‌خوانیم:

نه.

او گفت.

او گفت، «نه»

 من گفتم «نه.»

او (مونث) گفت «می‌دانم.»

او (مونث) گفت «متشکرم.»

او (مونث) گفت «با من بیا.»

او (مونث) گفت «با من حرف بزن.»

او (مونث) گفت «نگرانش نباش.»

هیچ شخص دیگری در جهان نیست.

هیچ شخص دیگری را نمی‌توان دید.

آن‌ها تنها کسانی بودند که اهمیت داشتند.

آن‌ها تنها کسانی بودند که رفتند.

او باید با من باشد.

او (مونث) باید با من باشد.

باید اینکار را انجام دهم.

می‌خواستم او را به قتل برسانم.

من شروع به گریه کردم.

من به او تبدیل شده بودم.

او مدت زیادی را ساکت بود.

او مدت یک لحظه ساکت بود.

یک لحظه آرام بود.

تاریک و سرد بود.

یک لحظه موقف شد.

نوبت من بود.

در مثال‌های بالا مواردی که به صورت پررنگ درآمده، توسط محققان به هوش مصنوعی گوگل ارائه شده و سپس هوش مصنوعی به صورت خودکار و بر اساس داستان‌هایی که از پیش مطالعه کرده و همچنین بر اساس این جملات، بین آن‌ها را با جملات کوتاه پر کرده است.

نظر شما در مورد هوش مصنوعی گوگل چیست؟ آیا بالاخره روزی شاهد یک هوش مصنوعی با عملکردی شبیه به عملکرد مغز انسان یا حتی فراتر از انسان خواهیم بود؟ در این شرایط اوضاع جهان چگونه می‌شود؟ نظرات خود را در این مورد با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات