پیش نمایش جدیدی از ویندوز 10 موبایل با قابلیت ناوبری از طریق سوایپ از کناره صفحه نمایش ارائه می شود

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران بی‌صبرانه منتظر ارائه‌ی نسخه‌ی جدید ویندوز موبایل هستند. مایکروسافت نیز اعلام کرده است که به زودی نسخه‌ی پیش نمایش جدیدی را برای ویندوز ۱۰ موبایل منتشر می‌کند. گفته می‌شود که در این نسخه، قابلیت ناوبری با سوایپ کردن از کناره‌ی صفحه نمایش گنجانده شده است.
تبلیغات

مایکروسافت امروز اعلام کرد که جدیدترین نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز ۱۰ موبایل را برای اعضای اینسایدر منتشر خواهد کرد. این نسخه که ۱۴۳۴۲ نام دارد، به رفع باگ‌های نسخه‌های قبلی پرداخته و دارای شباهت‌های بسیاری با نسخه‌ی همنام خود برای ویندوز است که هفته‌ی پیش منتشر شد.

بزرگترین و مهم‌ترین ویژگی افزوده شده به این نسخه، پشتیبانی برنامه‌ها از وبسایت‌های مختلف است. این کار همانند لینک کردن آدرس وبسایت‌ها به برنامه‌هاست. از این به بعد به جای چک کردن آدرس‌های اینترنتی در مرورگر خود، می‌توانید آن‌ها را در برنامه‌های مختلف باز کنید. ویژگی دیگر افزوده شده به این نسخه این است که کاربران مجددا قادر هستند که در مرورگر، با سوایپ کردن از هر قسمتی از لبه‌ی نمایشگر، به صفحه‌ی قبل یا بعد بروند. این ویژگی قبلا در مرورگر اینترنت اکسپلورر وجود داشت، اما از زمان عرضه‌ی ویندوز ۱۰ حذف شده بود. حالا مجددا شاهد این ویژگی کاربردی در ویندوز موبایل هستیم.

بیلد کنونی ویندوز ۱۰ موبایل، ۱۴۳۳۲ نام دارد که از ۲۶ آوریل برای گوشی‌های لومیا منتشر شده است. در بیلد جدید، همانند نسخه‌ی ۱۴۳۴۲ مخصوص کامپیوتر، ویژگی وای‌فای سنس برداشته شده است. بسیاری از مشکلات وباگ‌های نسخه‌های پیشین در این ورژن برطرف شده‌اند. مثلا برخی از کیبورد‌های غیر انگلیسی نمی‌توانستند حروفی همچون a ،w و y را در آدرس بار مرورگر اج تایپ کنند، اما حالا این مشکل کاملا برطرف شده است.

ویندوز ۱۰ موبایل

برنامه‌هایی همچون Tweetium نیز دیگر هنگام بارگذاری کرش نخواهند کرد. اما شاید هیجان انگیزترین بخش این آپدیت مربوط به شماره مدل آن باشد. با وجود آن که این نسخه، ۱۴۳۴۲ نام دارد، ولی در بخش تنظیمات گوشی به جای 10.0.14342.100، با شماره‌ی 10.0.0.1001 نشان داده می‌شود.

البته مایکروسافت می‌داند که این آپدیت در گوشی‌های دو سیم کارته موجب قطع شدن اتصال داده‌ی سیم کارت دوم می‌شود. همچنین مشکلی نیز در تنظیمات Quick Action به وجود می‌آید. دستگاه ممکن است کرش کرده و یکی از ‌گزینه‌های موجود در Quick Action را حذف کند. اگر چنین مشکلی دارید، پیشنهاد مایکروسافت یک هارد ریبوت است. با این کار، تنظیمات قبلی مجددا باز می‌گردند. اگر مایل به نصب جدیدترین نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ موبایل هستید اما هنوز اینسایدر نشده‌اید، می‌توانید از این‌جا عضو شوید.

اگر شما هم این آپدیت را دریافت و نصب کرده‌اید نظرتان در مورد امکانات جدید و پایداری آن چیست؟ آیا مشکل دیگری در این نسخه می‌بینید؟ دیدگاه خود را با ما و سایر دوستانتان در زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات