سامسونگ برای رقابت با TSMC تجهیزات جدید خریداری کرد

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بدون شک TSMC تایوان را باید بزرگ‌ترین رقیب سامسونگ در حوزه‌ی توسعه‌ و تولید تراشه‌‌های مورد استفاده در گجت‌های هوشمند خواند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که سامسونگ برنامه‌هایی را برای تقویت بخش تولید تراشه‌های خود به منظور رقابت با TSMC در دست اجرا دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

TSMC تایوان را باید اصلی‌ترین رقیب سامسونگ در حوزه‌ی طراحی و توسعه‌ی تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها خواند. این کمپانی تایوانی به همراه سامسونگ تامین کننده‌ی اصلی تراشه‌های مورد استفاده در آیفون‌ ۶ اس و ۶ اس پلاس اپل هستند، حال آنکه بنچمارک‌ها نشان از این دارد که تراشه‌ی ۱۶ نانومتری TSMC عملکردی بهتر نسبت به تراشه‌ی ۱۴ نانومتری تولید شده توسط سامسونگ دارد. گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های کره‌ی جنوبی نشان از این دارد که این کمپانی درصدد اجرای برنامه‌هایی است تا با قدرت بیشتری در برابر TSMC به رقابت بپردازد.

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که سامسونگ در آخرین اقدام خود قراردادی را با کمپانی آلمانی ASML به امضا رسانده که طی آن آخرین تجهیزات فرابنفش را برای تولید تراشه‌های ۷ نانومتری خریداری کرده است. ASML را باید یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و تامین کنندگان تجهیزات مورد نیاز برای تولید تراشه‌ها و نیمه‌هادی‌ها خواند. بسیاری از تولیدکنندگان تراشه‌ها در سطح جهان برای راه‌اندازی خط تولید خود از تجهیزات این کمپانی آلمانی استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود انتقال و راه‌اندازی این تجهیزات جدید در نیمه ابتدایی سال آینده‌ی میلادی محقق شود. برای اولین بار است که سامسونگ از تجهیزات تولید تراشه‌ی فرابنفش در فرآیند تولید محصولاتش استفاده می‌کند.

نظر شما در مورد رقابت این کمپانی با TSMC تایوان چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات