iOS 9 هم اکنون توسط 84 درصد کاربران این سیستم عامل استفاده می‌شود

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
بر خلاف سیستم‌عامل اندروید، انتظار می‌رود با ارائه‌ی هر بروزرسانی برای پلتفرم موبایلی اپل یعنی iOS، کاربران با سرعت بیشتری اقدام به نصب این آپدیت‌ها نمایند؛ چراکه یک بروزرسانی برای همه‌ی محصولات این شرکت عرضه می‌شود و نیازی نیست که دارندگان هر مدل آیفون، برای دریافت نسخه جدید iOS بیشتر صبر کنند. حالا سهم iOS 9 که در این لحظه جدیدترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل محسوب می‌شود، به ۸۴ درصد رسیده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ماه ژوئن امسال کنفرانس WWDC اپل برگزار خواهد شد که این یعنی فرصت بسیار خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بروزرسانی بزرگ بعدی سیستم‌عامل موبایلی این شرکت یعنی iOS 10 خواهیم داشت. متاسفانه در حال حاضر جزئیاتی در مورد iOS 10 منتشر نشده و اینکه چرا اطلاعات زیادی از این نسخه در دسترس نیست شاید به این دلیل باشید که این آپدیت به بزرگی آپدیت iOS 7 نباشد.

در هرحال بدون در نظر گرفتن اینکه iOS 10 چه امکاناتی خواهد داشت، به نظر‌ می‌رسد که iOS 9 رفته رفته بیشتر توسط کاربران بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس آماری که آخرین بار در ماه فوریه (بهمن ۹۴) منتشر شده بود، ۷۷ درصد کاربران از iOS 9 استفاده می‌کردند. حالا و در ماه می، ظاهرا میزان استفاده از این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اپل، ۷ درصد افزایش داشته و به ۸۴ درصد رسیده است.

برخی منابع اظهار امیدواری کرده‌اند که تا پایان این ماه سهم iOS 9 به ۹۰ درصد برسد؛ اما احتمالا برای رسیدن به این آمار، باید چند ماه بیشتر صبر کرد. مسلما سرعت نرخ افزایش استفاده از بروزرسانی‌های قبلی iOS در مقایسه با iOS 7 کمتر است و این موضوع برای پلتفرم iOS یک واقعیت ناخوشایند محسوب می‌شود؛ اما در یک مورد (iOS 9) هنوز امیدواری وجود دارد.

لازم به ذکر است که وجود باگ‌ها و مشکلات نرم‌افزاری در iOS 9 یکی از مهم‌ترین دلایلی بوده که باعث شده بسیاری از کاربران از بروزرسانی به این نسخه امتناع ورزند. همچنین دلیل دیگری که ممکن است مانع بروزرسانی به این نسخه شده باشد، این است که iOS 9 در آیفون‌های قدیمی به خوبی آیفون‌های جدید کارایی ندارد.

نظر شما در مورد سهم استفاده از iOS 9 در آی-دیوایس‌های اپل چیست؟ آیا تا پایان این ماه درصد استفاده‌کنندگان از این نسخه به ۹۰ درصد خواهد رسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات