سرمایه گذاری عظیم آئودی برای توسعه مدل های جدید

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آئودی امسال با سرمایه‌گذاری عظیم ۳.۴ میلیارد دلاری در تاسیس کارخانه‌ای جدید با تجهیزات کاملا نوین به دنبال توسعه‌ و بروزرسانی بیشتر از ۲۰ مدل از محصولات خود است که تعدادی از آن‌ها تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آئودی قرار است بیشتر از ۲۰ مدل از محصولات خود را با فیس‌لیفت و بروز رسانی‌هایی به تولید برساند. اولین مدل، کراس‌اوور کوچک Q2 خواهد بود. همچنین آئودی با اضافه کردن مدل هیبریدی Q7 خانواده‌ی این شاسی بلند قدرتمند را کامل‌تر خواهد کرد. مدلی ویژه و بسیار قدرتمند نیز از این سری با نام SQ7 به تازگی معرفی شده که از فناوری نوین توربوشارژر‌های برقی استفاده می‌کند. همانطور که می‌دانید سری Q آئودی به خودروهای شاسی‌بلند تعلق دارد. 

سال آینده آئودی از پرچم‌دار جدید خودروهای لوکس خود، مدل A8 پرده‌برداری خواهد کرد که از تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار سود خواهد برد. آئودی A8 اولین خودروی تولیدی این شرکت خواهد بود که از این تکنولوژی بسیار پیشرفته استفاده می‌کند. این تکنولوژی قابلیت راندن خودرو را به صورت کاملا خودکار در ترافیک شهری با حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت دارد. یکی از اعضای بلند‌پایه‌ی هیئت مدیره‌ی آئودی در این‌باره گفته است:

ما در آئودی تا سال 2025 خودرو‌های کاملاً خود‌ران و بی نیاز از راننده تولید خواهیم کرد.
audi

همچنین کارخانه‌ی تولید و مونتاژ این شرکت در کشور مکزیک که به قسمت‌های پایانی ساخت خود نزدیک می‌شود، امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در آن تولید نسل دوم کراس‌ا‌ُور محبوب Q5 در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد. در حال حاضر کشور مکزیک به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان بدل شده است. این کشور که در رده‌بندی جهانی در جایگاه هفتم است تا سال ۲۰۲۰ با پیشی گرفتن از کره‌جنوبی به جایگاه ششم و پشت سر غولِ بزرگ خودروسازی اروپا، کشور آلمان قرار خواهد گرفت. نیروی کار ارزان، نبود قوانین دست ‌و ‌پاگیر برای سرمایه‌گذاری و همچنین ارزان بودن زمین برای تاسیس کارخانجات از عوامل رشد صنعت خودروسازی در مکزیک به شمار می‌رود.

به گفته‌ی آئودی این شرکت در حال آماده‌سازی تولید اولین خودروی تمام الکتریکی خود است که در سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد. این مدل که احتمالا Q6 Etron نام خواهد داشت، در کارخانه‌ی تولید باتری‌های شرکت آئودی در شهر بروکسل بلژیک تولید خواهد شد. این مدل جدید که انتظار می‌رود یک شاسی بلند باشد دارای شعاع حرکتی بیشتر از ۴۸۰ کیلومتر است.

سری A4 محصولات آئودی هم با اضافه شدن مدل‌های متنوع Allroad و مدل بسیار جذاب A4 Avant با پیشرانه‌ی ۳۵۴ اسب بخاری تکمیل می‌شود.

با این که آئودی در رسوایی موتورهای دیزلی فولکس‌واگن نقش پر رنگی دارد اما در سال ۲۰۱۵ آمار فروش بسیار خوبی را به جای گذاشت. با تولید ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو توانست درآمدی ۵.۴ میلیارد دلاری کسب کند.

audi

برای سال ۲۰۱۶ هم این خودروساز گسترش بازار و تولید بیشتر را مد‌نظر قرار داده و در همین راستا در مدت چهار ماه اول امسال با تحویل بیش از ۶۲۰ هزار دستگاه خودرو، رشدی ۴.۹ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. آئودی با در نظر گرفتن سود عملیاتی بین ۸ تا ۱۰درصد سود خالصی برابر با ۲.۲ تا ۲.۸ میلیون دلار را در سال ۲۰۱۶ برآورد کرده است.

اکسل استورتبک یکی از اعضای مدیریت قسمت مالی و برنامه‌ریزی آئودی در مورد وضعیت کنونی این شرکت می‌گوید: "در حال حاضر آئودی در مرحله‌ای است که برای توسعه و پیشرفت خودرو‌های آینده هزینه‌های بسیاری صرف خواهد کرد."

نظر شما در مورد خودروهای جدید آئودی چیست؟ به نظر شما صرف هزینه‌های بسیار برای تولید و توسعه‌ی خودروهای جدید باعث چه تغییراتی می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات