فیات ۵۹۵ ابارت با بروزرسانی های مختلف معرفی شد

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سرانجام زمان مناسب برای بروزرسانی نسخه‌های تقویت شده‌ی فیات ۵۰۰ توسط اَبارت با نام ۵۹۵، فرا رسید. این شرکت تیونینگ در نسخه‌های جدید این خودرو، علاوه بر بهبود‌های ظاهری، قدرت خروجی پیشرانه‌ را نیز افزایش داده است. در ادامه همراه زومیت باشید تا با جدید‌ترین نسخه‌ی تقویت شده‌ی خودروی دوست‌داشتنی فیات بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

نخستین تغییری که تیونر رسمی فیات یعنی اَبارت (Abarth) روی این مدل‌ها انجام داده است، افزایش قدرت پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری توربوشارژر دار آن است. این پیشرانه که T-Jet نام دارد، حال قدرتی معادل ۱۴۵ اسب بخار در مدل پایه و ۱۶۵ اسب بخار در مدل توریسمو تولید می‌کند. این میزان قدرت برای هر دو مدل به مقدار ۵ اسب بخار قوی‌تر از نسخه‌های پیشین آن‌ها است. قدرتمندترین نسخه‌ی این سری نیز فیات کامپتیزیون Competizione است و پیشرانه‌ی آن داری قدرت ۱۸۰ اسب بخار است. این مدل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برابر با ۶.۷ ثانیه دارد.

تمامی نسخه‌ها به صورت استاندارد از جعبه‌دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی بهره‌مند هستند؛ البته امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی خودکار مجهز به شیفترهای پشت فرمان نیز برای این خودروها وجود دارد. مدل Competizione که قدرتمند‌ترین نمونه‌ی این سری است به جز جعبه‌دنده‌ی دستی، برای نخستین بار از دیفرانسیل لغزش محدود نیز بهره‌مند است که از مدل ۶۹۵ به عاریت گرفته شده. هر دو مدل مذکور آبارت نیز در سیستم تعلیق خود از کمک فنرهای حرفه‌ای FSD ساخت کمپانی koni بهره‌مندند. همچنین در مدل فول ۵۹۵ اَبارت سیستم اگزوز حرفه‌ای دو حالته‌ی Record Monza موجود است.

فیات ابارت 595

آبارت ۵۹۵ در نمای ظاهری خود نیز تغییرات و بهینه‌سازی‌های جزئی را تجربه کرده است. این تغییرات شامل استفاده از ورودی هوای بزرگ‌تر هستند که قابلیت خنک‌کاری پیشرانه را تا ۱۸ درصد بهبود بخشیده است. همچنین دیفیوزر عقب با ظاهری خشن و اسپرت نیز به این مدل اضافه شده است. رینگ‌های ۱۷ اینچی گرن توریسمو نیز روی این خودرو قابل سفارش هستند که در مدل توریسمو بصورت استاندارد موجود هستند. این رینگ‌ها ۷ درصد سبک‌تر از قبل بوده و داری ۵۰ درصد سطح بیشتری برای تبادل هوا هستند که این امر کارایی بهتر آن‌ها را در خنک‌کاری ترمزها به همراه دارد.

چراغ‌های جلو و عقب اَبارت مشابه فیات ۵۰۰ هستند و تغییری نکرده‌اند. اما با اضافه شدن چند رنگ جدید به لیست رنگ‌های قابل سفارش خودرو، هم اکنون می‌توان اَبارت را در ۱۵ رنگ مختلف سفارش داد.

در داخل کابین نیز ۵۹۵ اَبارت با استفاده از بکارگیری گسترده‌ی چرم آلکانترا و فایبرکربن، کاملا حال هوای اسپرتی را ایجاد کرده است. صندلی‌های چرمی جدید نیز محافظت جانبی بهتری را از سرنشینان به عمل می‌آورند؛ ضمن اینکه در مدل توریسمو امکان سفارش صندلی به سه رنگ قرمز، مشکی و قهوه‌ای مارون نیز وجود دارد. در مدل Competizione نیز از صندلی‌های اسپرت موسوم به کورسا از برند Salbelt استفاده شده است.

فیات ابارت 595

غربیلک فرمان نیز طرح جدیدی بخود گرفته و قسمت پایینی آن همانند خودروهای سوپر اسپرت بصورت تخت و صاف ساخته شده است. طرح داخلی خودرو بسته به مدل با رنگ‌های مختلفی عرضه خواهد شد؛ برای مثال در مدل پایه‌ی ۵۹۵ صندلی‌های چرمی اسپرت موجود است. در مدل توریسمو تودوزی خاکستری مات و در مدل Competizione نیز تودوزی به رنگ خاکستری و قهوه‌ای مارون در کنار داشبورد فایبرکربنی قابل سفارش است.

سیستم ارتباطی و رسانه‌ای خودرو نیز با مدل جدیدی تعویض شده و به صورت استاندارد به نمایشگر ۵ اینچی لمسی مجهز است. آبارت این امکان را نیز برای مشتریان فراهم کرده است که این سیستم را با نمایشگر با کیفیت‌تر ۷ اینچی سفارش دهند؛ نمایشگر بزرگ‌تر همچنین به سامانه‌ی مسافت‌سنجی مجهز است که می‌تواند با ثبت زمان راننده در پیست، اطلاعات رانندگی را در اختیار وی قرار دهد.

فروش آبارت ۵۹۵ از ماه ژوئن در بازار اروپا آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات