نظرسنجی: کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ اندروید خام یا سایر رابط‌های کاربری؟

یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در سال‌های ابتدایی اندروید، با توجه به محدود بودن امکانات آن بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند رو به استفاده از رابط کاربری مخصوص خود آوردند و نام‌هایی را نیز برای آن‌ها انتخاب کردند. در سال‌های گذشته و به خصوص با عرضه اندروید ۵، اندروید خام توجهات زیادی را به خود جلب کرد و توانست با بیشتر کردن امکانات این بحث را بوجود آورد که رابط کاربری اندروید خام بهتر است یا رابط‌های کاربری سایر شرکت‌ها؟ نظر شما چیست؟
تبلیغات

شرکت‌های مختلف سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی رو به طراحی و ارائه رابط کاربری خاص خود مبتنی بر اندروید آورده‌اند و رابط کاربری برخی از این شرکت‌ها بسیار دورتر از آن چیزی است که گوگل در طراحی خود مدنظر داشته است. هر چند این ویژگی یکی از جذابیت‌های گوشی‌های اندرویدی است و به نوعی هر شرکت را از دیگر شرکت‌های تولید‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند جدا می‌کند اما توسعه‌ی روابط کاربری، زمانی رایج بود که اندروید خام ظاهرا چندان جذابی نداشت و امکانات آن نیز گسترده نبودند. رابط‌های کاربری همچون سنس، تاچ ویز، EMUI هواوی و بسیاری مثال‌های مشابه دیگر از این جمله هستند که البته طرفداران خاص خود را نیز دارند.

با ارائه‌ی اندروید ۵ توسط گوگل و معرفی طراحی متریال، علاوه بر تغییرات گسترده در طراحی این سیستم عامل، بسیاری تغییرات دیگر نیر در آن ایجاد و ویژگی‌های بیشتری اضافه شدند تا اندروید خام نیز به خودی خود هم زیبا باشد و هم کاربردی. این عامل با گذر زمان باعث شده تا بسیاری بر این عقیده باشند که نیازی به پوسته‌ها و رابط‌های کاربری مختلف نیست و حالا رابط کاربری اندروید خام به حد کافی پخته و زیبا است تا بتواند کاربران را به خود جذب کند. اما مهم‌ترین ویژگی استفاده از رابط کاربری اندروید خام به طور قطع بروزرسانی‌های سریع و بدون دردسر است که توسط گوگل به طور مستقیم ارائه می‌شوند.

از طرفی برخی نیز معتقد هستند که رابط کاربری خاص هر شرکت علاوه بر این که انتخاب‌های بسیاری را پیش روی کاربران قرار می‌دهد، می‌تواند از قابلیت‌های مختلف اندروید بهره برده و تنها محدود به ویژگی‌های اندروید خام نشود. این امکان نیز وجود دارد تا در صورت نداشتن علاقه به رابط کاربری اندروید خام از رابط‌های کاربری شرکت‌های دیگر استفاده کنید. این افراد سوابق ناموفق گذشته از جمله نسخه‌های گوگل پلی گوشی‌های پرچمدار که توسط سونی و اچ‌تی‌سی در گذشته عرضه و سپس متوقف شدند را یادآوری کرده و معتقد هستند که تکرار دوباره‌ی یک تجریه‌ی تلخ، خطایی آشکار است.

اما نظر شما چیست؟ نظر کدامیک از دو طرف را معقول‌تر می‌دانید. در ادامه علاوه بر انتخاب گزینه‌ی مدنظر خود دلیل انتخابتان را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر معتقدید پوسته‌ای غیر از رابط کاربری اندروید خام بهتر است، نام رابط کاربری مورد علاقه‌ی خود را نیز در بخش نظرات با کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات