وزیر ارتباطات: شبکه ملی اطلاعات دسترسی کاربران را محدود نمی‌کند

یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه اندازی بخش‌هایی از پازل شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد که شبکه ملی اطلاعات هیچ محدودیتی برای دسترسی کاربران به اینترنت به وجود نمی‌آورد و این محدودیت توسط افراد در ذهن مردم جا افتاده است.
تبلیغات

محمود واعظی، در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی و گرامیداشت روز جهانی ارتباطات گفت: «هدف ما از برگزاری جشنواره فاوا فعال کردن بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها است تا بتوانیم همپای فناوری اطلاعات روز دنیا گام برداریم.»

واعظی اضافه کرد: «اگر می‌خواهیم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیا موفق باشیم باید معیارها و مقیاس‌های جهانی برگزنیم و فضایی فراهم کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند درست فعالیت کنند. این بخشی از اقتصاد مقاومتی است که باید حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رشد خوب داشته و روی پای خود بایستد.»

وزیر ارتباطات گفت: «راه اندازی دولت الکترونیک از آرزوهای دولت‌های قبلی بوده که در ابتدای کار دولت آقای روحانی بر آن تاکید داشت. شش ماه است که زیرساخت دولت الکترونیک ایجاد و راه‌اندازی شده اما منتظر فعالیت سازمان‌های دولتی بودیم.»

او افزود: «درگاه دولت هوشمند قرار بود اسفندماه راه اندازی شدند که قرار شد با تکامل بیشتر این پروژه افتتاح شود. باید سازمان‌های مختلف در آینده بتوانند به صورت زنده در درگاه دولت هوشمند به کاربران و مردم خدمات بدهند. خوشحالیم امروز به یک قول دولت یازدهم عمل شد.»

وزیر ارتباطات ادامه داد: «شبکه ملی اطلاعات بسیار مهم است و من عقیده دارم هرچه امروز افتتاح شد بخش‌های این پازل بود. شبکه ملی اطلاعات هیچ محدودیتی برای دسترسی کاربران به وجود نمی‌آورد که برخی تفکر محدودیت را در ذهن مردم انداخته‌اند.»

واعظی اعلام کرد: «مزایای اقتصادی بخشی از مزایای کاربران در شبکه ملی اطلاعات است که از ۱.۷ میلیارد به ۹ میلیون تومان رسیده است.»

وزیر ارتباطات تاکید کرد: «با کاهش هزینه‌ها امیدواریم تولید محتوای بیشتری را از سوی مردم و تولیدکنندگان محتوا شاهد باشیم. اگر همه فعالان از جمله مردم و شرکت‌ها در این عرصه حاضر شویم با هم سود خواهیم برد و برای همگان منفعت خواهد داشت.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات