تویوتا خودروی تاندرا با کارکرد یک میلیون مایل را خریداری کرد

یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تویوتا پس آن که باخبر شد یکی از مشتریانش با یک دستگاه وانت تاندرا مسافت یک میلیون مایل (یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر) را پیموده است، تصمیم گرفت که این خودرو را برای انجام بررسی و تحقیقات میزان دوام قطعات، از مالکش خریداری کند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

ویکتور شپرد در سال ۲۰۰۷ اقدام به خریداری یک وانت تویوتا تاندرا کرد. این مدل جزء نخستین تاندراهایی بود که از خط تولید تویوتا در سان آنتونیو در ایالت تگزاس خارج شده بود. وی پس از خریداری خودرو، به طور متوسط سالانه مسافت ۲۰۰ هزار مایل را با آن رانندگی کرده است. وی بیشتر این مسافت را در مسیرهایی بین ایالات داکوتای شمالی، وایومینگ و ویرجینیا پیموده است.

در کمال تعجب این تاندرا پس از این میزان از کارکرد هیچگونه خرابی نداشته و قطعات موتور، شاسی و حتی رنگ آن کاملا دست نخورده هستند. تنها برخی قطعات مصرفی در این خودرو تعویض شده است.

ویکتور شپارد مالک خودرو در مورد خودرویش می‌گوید:

حتی صندلی‌های خودرو هم مانند روز اول سالم هستند. هرچند به اندازه‌ی یک خودروی نو تمیز نیستند، اما پارچه‌ی آن‌ها کهنه و خراب نشده است.
toyota tundra

شرایط خاص این خودرو توجه مهندسین و متخصصین تویوتا را به خود جلب کرد و آنها کنجکاو شدند تا به بررسی بیشتر این خودرو بپردازند. این علاقه‌ی مهندسین، شرکت را بر آن داشت تا به شپارد پیشنهاد دهد که در ازای دریافت یک تویوتا تاندرا مدل ۲۰۱۶ خودروی خودش را به شرکت تویوتا بفروشد.

کالبد شکافی این خودروی یک میلیون مایلی، قطعا اطلاعات بسیار باارزشی را در خصوص دوام و پایداری قطعات داخلی پیشرانه در اختیار متخصصین تویوتا قرار خواهد داد و آنها می‌توانند تک تک اجزای داخلی و قطعات این خودرو را در آزمایشگاه، مورد مطالعه قرار دهند.

تویوتا احتمال داده است که جداسازی قطعات و کالبد شکافی خودرو می‌تواند ماه‌ها زمان ببرد و هر کدام از نتایج این تحقیقات می‌تواند در نسل بعدی این خودرو که در آینده به تولید خواهد رسید به کار گرفته شوند.        

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات