اسنپ، راهکار نوین حمل و نقل در قلب تهران

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
دنیای تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و رفته رفته تمامی ابعاد زندگی ما را در بر می‌گیرد. بسیاری از راهکارهای سنتی که در رابطه با مسائل روزمره به کار می‌بردیم هم رنگ و بوی تکنولوژیک به خود گرفتهاست؛ خرید اقلام، پرداخت قبوض و حتی حمل و نقل. در بسیاری از کشورهای دنیا دریافت خودرو به سادگی چند کلیک در موبایل انجام می‌شود و چند سالی است که «اسنپ» این سرویس را در ایران به راه انداخته است.
تبلیغات

اسنپ نرم‌افزاری است در قلب تهران که نقش پل رابط بین مسافر و راننده را ایفا می‌کند. این شرکت با شعار «یک کلیک تا مقصد» توانسته با رشد روز افزون‌اش به محبوبیت خوبی در بین کاربران و رانندگان دست یابد. اما چطور؟ در ادامه بیشتر با اسنپ آشنا خواهید شد.

معرفی اولیه اپلیکیشن

اسنپ با ارائه راهکار جذابی که همان درخواست خودرو با موبایل است، توانست توجه کاربران ایرانی را به خود جلب کند. اپلیکیشن اسنپ برای دو سیستم عامل موبایل اندروید و iOS منتشر شده که شما می‌توانید آن را از «گوگل‌پلی» و «کافه‌بازار» برای دستگاه‌های اندرویدی و همچنین «اپ‌استور اپل» برای دیوایس‌های مبتنی بر iOS دانلود کنید.

پس از نصب و ثبت نام در اپلیکیشن اسنپ شما خواهید دید که سادگی و سرعت در عملکرد شالوده این نرم افزار است. به راحتی می‌توانید مبدأ و مقصدتان را مشخص کرده و پس از مشاهده هزینه سفر، درخواست خودرو یا همان اسنپ را ارسال کنید. لحظاتی بعد نزدیک‌ترین اسنپ درخواست‌تان را قبول کرده و شما را به مقصد خواهد رساند.

ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

اجازه دهید کمی ریز بینانه‌تر به قابلیت‌های نرم‌افزاری اپلیکیشن اسنپ بپردازیم. اولین نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، قابلیت مشاهده محل و تعداد اسنپ‌های اطراف شما در لحظه است. در واقع شما حتی پس از درخواست اسنپ و قبول سفر توسط راننده نیز محل دقیق خودروی مورد نظر را می‌بنیید و شاهد نزدیک شدن راننده به محل جغرافیایی خودتان خواهید بود. این پروسه تا پایان سفر و رسیدن به مقصد هم ادامه دارد.

اسنپ

مشاهده هزینه سفر قبل از درخواست اسنپ هم یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این سرویس است. پس از مشخص کردن مبدأ و مقصد دقیق، هزینه سفرتان را خواهید دید و پس از آن درخواست اسنپ می‌دهید. این موضوع از چند جهت حائز اهمیت است: ۱) پیشگیری از نگرانی بابت هزینه سفر ۲) جلوگیری از بحث بین مسافر و راننده بر سر قیمت و ۳) کنترل هزینه‌های شخصی.

اما شاید مدال طلای جالب‌ترین ویژگی اسنپ را بتوانیم به پرداخت آنلاین هزینه سفر بدهیم. دیگر نیازی به پرداخت نقدی نیست. کافی است اعتبار حساب کاربری خود را از طریق منوی سمت راست اپلیکیشن و بخش گردش حساب با فشردن دکمه مثبت پایین صفحه به میزان دلخواه افزایش دهید. در صورت موجود بودن اعتبار کافی در حساب کاربری، هزینه سفر به صورت خودکار کسر شده و در غیر این صورت به شما اعلام می‌شود که یا میزان اعتبار را افزایش دهید یا مابه التفاوت را به صورت نقدی به راننده پرداخت کنید.

اسنپ

پشتیبانی ۲۴ ساعته و مشتری‌مداری از دیگر کلیدهای موفقیت اسنپ است و کارشناسان آن، در تمامی ساعات شبانه‌روز پاسخگوی مسائل و سوالات کاربران سیستم هستند. همچنین در داخل اپلیکیشن امکانی فراهم شده که کاربران مسائل خود را سریع‌تر پیگیری کنند. کافی است از منوی سمت راست به قسمت پشتیبانی بروید. کارشناسان در سریع‌ترین زمان ممکن به مسئله شما رسیدگی خواهند کرد. همچنین در انتهای هر سفر شما می‌توانید بسته به میزان رضایتتان از یک تا پنج ستاره به راننده امتیاز بدهید.

نحوه محاسبه هزینه سفرها هم به گونه‌ای است که علاوه‌بر مسافران، رانندگان هم با رضایت خاطر از اسنپ استفاده کنند. در اسنپ سود راننده فدای مسافر یا بالعکس نشده و هر دو از هزینه‌های پرداختی و دریافتی خود راضی خواهند بود.

نحوه عملکرد

در این قسمت قصد داریم از ابتدا مراحل دریافت خودرو تا رسیدن به مقصد و پرداخت هزینه را برای شما شرح دهیم. اول از همه مطمئن شوید که آخرین نسخه اپلیکیشن را نصب دارید و این کار را با مراجعه به فروشگاه نرم‌افزاری سیستم عامل تلفن هوشمند خود می‌توانید انجام دهید. 

پس از ثبت نام و وارد شدن به حساب کاربری، نقشه تهران و رانندگان اطرافتان را خواهید دید. با فشردن دکمه مکان‌یاب در گوشه پایین سمت راست نقشه، GPS تلفن همراه هوشمند فعال شده و محل دقیق شما یا همان مبدأ سفرتان را روی نقشه نمایش می‌دهد. پس از اطمینان از صحت این موضوع، دکمه مبدأ را بفشارید تا مقصدتان را مشخص کنید. با حرکت دادن نقشه یا جستجو از طریق فشردن دکمه ذره‌بین مقصدتان را می‌توانید پیدا کنید و نهایتا دکمه مبدأ را بفشارید.

پس از مشخص شدن مبدأ و مقصد، هزینه سفر محاسبه و برای شما نمایش داده می‌شود. در این قسمت می‌توانید با لمس گزینه «کد تخفیف» از کدهای هدیه و طرح‌های تخفیفی اسنپ استفاده کنید تا بخشی از هزینه سفر به شما تخفیف داده شود. در نهایت پس از اطمینان از مبدا و مقصد، درخواست اسنپ را بزنید.

در این مرحله درخواست شما برای تمامی رانندگان آن محدوده ارسال می‌شود و نزدیک‌ترین فرد درخواست شما را قبول خواهد کرد. به محض قبول درخواست اطلاعات راننده شامل نام، نوع و شماره پلاک ماشین، دکمه برقراری تماس با راننده و رسید پرداخت را خواهید دید. همچنین در نقشه محل جغرافیایی راننده را هم می‌بینید که به شما نزدیک می‌شود.

اسنپ

به محض رسیدن راننده به شما اطلاع داده می‌شود و پس از سوار شدن بر خودرو، رسید پرداخت ظاهر خواهد شد. در این قست می‌بینید که آیا میزان اعتبار شما هزینه سفر را پوشش می‌دهد یا خیر. در صورتی که اعتبار کافی باشد، هزینه سفر به صورت خودکار از حسابتان کسر شده و در غیر این صورت میزان مابه‌التفاوت را به شما نمایش می‌دهد تا به صورت نقدی به راننده پرداخت یا اعتبار خود را افزایش دهید. همچنین با بستن صفحه رسید،‌ محل دقیق خود روی نقشه و نزدیک شدن به مقصد را خواهید دید.

در آخر نیز با توجه به میزان رضایت خود از سفرتان که می‌تواند از فاکتورهایی مثل نوع رانندگی و اخلاق راننده، نظافت خودرو و غیره به راننده مورد نظر بر اساس میزان رضایتتان از یک تا پنج ستاره بدهید و تمام!

همانطور که دیدید، اسنپ توانسته با سادگی در عملکرد و سرعت عمل به خوبی ظاهر شود. لازم به ذکر است که اسنپ در بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس به عنوان برندی شایسته و مسئولیت‌پذیر در سال ۱۳۹۵ هم انتخاب شده است. همچنین در چند هفته آینده اسنپ قول برگزاری یک نشست خبری در مورد ارائه عملکردش در سال گذشته را داده است.

تنها با یک‌بار استفاده از این اپلیکیشن، طعم خوش تکنولوژی در امور روزمره خود را خواهید چشید. بنابراین زمان را از دست ندهید و به خانواده اسنپ بپیوندید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات