تماشا کنید: هدستی با قابلیت تبدیل افکار کاربران به گفتار

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت Smartstones یک شرکت آمریکایی است که فعالیت‌های زیادی برای ساخت گجت‌های هوشمند مورد استفاده‌ی معلولان داشته است. این شرکت به تازگی با همکاری با اپلیکیشن prose: توانسته هدستی تولید کند که با خواندن افکار معلولان به آنها قابلیت صحبت کردن می‌دهد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت Smartstones با استفاده از هدست‌های Emotive در کنار اپلیکیشن prose: توانسته به تکنولوژی دست یابد که به کاربران معلول اجازه می‌دهد با فکر کردن به آن چیزی که نیاز دارند، صحبت کنند. این هدست امواج مغزی کاربر را می‌خواند و با ارسال آن به اپلیکیشن، عبارات از پیش تعیین شده در آن را اجرا می‌کند.

اپلیکیشن prose: پیش از این توسط اسمارت‌استونز معرفی شده بود. این اپلیکیشن حرکات و علامت‌ها را به گفتار تبدیل می‌کند. کاربران معلول با استفاده از علائم زیان اشاره می توانند عبارت‌های مختلف را با کمک این اپلیکیشن ادا کنند. به طور مثال با کشیدن یک خط به سمت بالا عبارت "می‌خواهم" تلفظ می‌شود و با کشیدن یک دایره، کلمه‌ی "آب" توسط اپلیکیشن ادا می‌شود. بدین ترتیب کاربر می‌تواند منظور خود را با استفاده از علائم به صورت گفتار به دیگران برساند. دستورات و عبارات این اپلیکیشن نیز قابل شخصی‌سازی هستند.

این قابلیت‌ها برای افرادی که توانایی تکلم ندارند بسیار مفید هستند. افرادی که از بیماری‌هایی مانند ALS، اوتیسم یا فلج مغزی رنج می‌برند و یا دچار ضایعه‌ی مغزی یا ستون فقرات شده‌اند. البته استفاده از این قابلیت برای افرادی که توانایی حرکت ندارند دشوار است. افرادی که به طور کامل فلج هستند و یا از ALS یا پارکینسون رنج می‌برند. در این مواقع استفاده از این هدست جدید در کنار اپلیکیشن بسیار سودمند است.

با استفاده از هدست Epoc یا Insight شرکت اموتیو در کنار این اپلیکیشن، کاربر تنها با فکر کردن به حرکات زبان اشاره، می‌تواند دستورات را از طریق بلوتوث به اپلیکشن ارسال کند و prose: آن عبارت را تلفط می‌کند. این عمل دقیقا شبیه به کشیدن علامت‌ها در محیط اپلیکیشن است با این تفاوت که دیگر نیازی به حرکت فیزیکی وجود ندارد. یاد گرفتن کار با این ابزار از فناوری‌های قبلی آسان‌تر است و بعلاوه ارزان‌تر از تکنولوژی‌های قبلی مبتنی بر تصاویر، کنترل با چشم و یا سیستم کنترل لب (که توسط استیون هاوکینگ استفاده می‌شود) است.

اسمارت‌استونز با همکاری با یک سازمان غیرانتفاعی به نام Pathpoint توانست این تکنولوژی را بر روی بیماران آزمایش کند و نتایج آزمایش بسیار عالی بود. یکی از مدیران Pathpoint اعلام کرده که یکی از بیمارانشان بعد از مدت کوتاهی به راحتی توانسته با این ابزار صحبت کند. او می‌گوید تکنولوژی‌های قبلی زمان زیادی برای آموزش نیاز داشتند و اکنون بیمار آنها می‌تواند به راحتی افکار، احساسات و پاسخ‌های خود را به دیگران اعلام کند.

اپلیکیشن prose: برای سیستم‌عامل iOS قابل دریافت است و قابلیت تبدیل افکار به گفتار آن در حالت آزمایشی قرار دارد.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات