اکشن کم Xiaomi Yi 4K با قیمت ۲۰۰ دلار در چین عرضه شد

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
پس از عرضه‌ی اولین اکشن‌کم شیائومی، حالا این شرکت نسل جدید محصول یاد شده را با نام Xiaomi Yi 4K در بازار چین عرضه کرده است. قیمت این اکشن‌کم جدید ۲۰۰ دلار تعیین شده و قابلیت ثبت فیلم‌ با کیفیت 4K و نیز ثبت فیلم‌های صحنه آهسته را دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شیائومی سال گذشته با عرضه‌ی Xiaomi Yi به بازار اکشن‌کم‌ها وارد شد که با توجه به قیمت ۸۰ دلاری‌اش، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. این هفته نیز شرکت یاد شده دومین اکشن‌کم خود را با نام Xiaomi Yi 4K معرفی کرد. این محصول مشخصات سخت‌افزاری بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد؛ اما قیمت آن نیز افزایش یافته و به ۲۰۰ دلار رسیده است.

نسل جدید اکشن‌کم شیائومی به یک سنسور ۱۲ مگاپکیسلی IMX377 ساخت سونی مجهز شده که مشابه این سنسور را در گوشی‌های هوشمند نکسوس 5X و نکسوس 6P دیده بودیم. دوربین مورد اشاره همچنین مجهز پردازنده A9SE95 است. همان‌طور که از نام این اکشن‌کم پیداست امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه نیز از دیگر قابلیت‌های آن است. علاوه بر این امکان فیلم‌برداری صحنه آهسته با کیفیت 720p و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه یا با کیفیت 1080p و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه از دیگر قابلیت‌های این محصول به حساب می‌آید. زاویه دید این دوربین ۱۵۵ درجه بوده و از گشودگی دیافراگم f/2.8 بهره می‌برد. امکان ضبط ویدیوهای تایم‌لپس نیز در بازه‌های زمانی 0.5 / 1 / 2 / 5 / 10 / 30 / 60 ثانیه در بین هر شات نیز با این اکشن‌کم وجود دارد. این مدل جدید برخلاف مدل سال گذشته خود مجهز به یک صفحه نمایش لمسی ۲.۱۹ اینچی است که پوششی از جنس گوریلا گلس بر روی آن قرار داده شده تا در برابر خط و خش‌های احتمالی مقاوم باشد. تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش نیز ۳۳۰ppi است. این محصول از راه‌های ارتباطی وای‌فای و بلوتوث نسخه ۴.۰ پشتیبانی می‌کند و مجهز به یک باتری با ظرفیت ۱۴۰۰ میلی‌آمپرساعت است که می‌تواند انرژی لازم برای ۸ ساعت فعال بودن در حالت آماده بکار یا ۲ ساعت استفاده مداوم را تامین کند.

اکشن‌کم Xiaomi Yi 4K از هم اکنون با قیمت ۲۰۰ دلار در چین در دسترس کاربران قرار دارد. بد نیست یک‌بار دیگر اشاره کنیم که این مدل جدید نسبت به مدل قبلی افزایش چشمگیری در قیمت داشته؛ چراکه مدل سال پیش با قیمت ۸۰ دلار بفروش می‌رفت. البته این افزایش قیمت به دلیل تکنولوژی‌های جدید و قابلیت فیلم‌برداری 4K و همچنین اضافه شدن صفحه‌نمایش لمسی است. دوربین مورد بحث در رنگ‌های سفید، مشکی و صورتی تولید شده و در بسته‌بندی آن یک قاب ضدآب، چند فیلتر، لنزهای UV و شاتر راه‌دور بلوتوث نیز ارائه می‌شود. تا به این لحظه هنوز اطلاعاتی در مورد زمان عرضه‌ی این محصول در سایر کشورها اعلام نشده، اما به احتمال زیاد دوربین جدید شیائومی توسط نمایندگان فروش این شرکت در طی هفته‌های جاری در سایر نواحی جهان نیز عرضه خواهد شد. در ادامه تصاویر بیشتری از این محصول را می‌توانید مشاهده کنید.

yi 4k action cam

نظر شما در مورد اکشن‌کم Xiaomi Yi 4K چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات