وبگرد: حجم تصاویر PNG و JPG خود را تا حد ممکن فشرده کنید

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گاهی اوقات واقعا نیاز است تا برای به اشتراک گذاری تصاویر یا قرار دادن آن‌ها در وب‌سایت‌ها، حجم مناسب و البته کمی داشته باشند. راه حل انجام این کار استفاده از وب‌سایتی است که در ادامه با آن آشنا خواهید شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وب‌سایت TinyPNG از تکنیکی استفاده می‌کند که حجم تصاویر با فرمت PNG و JPG را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. در واقع این وب‌سایت به صورت انتخابی تعداد رنگ‌های تصاویر را کاهش می‌دهد تا بایت‌های کمتری برای ذخیره نیاز باشد. البته این تکنیک تقریبا هیچ تاثیری روی کیفیت تصویر نمی‌گذارد و تغییر ایجاد شده تقریبا غیر قابل مشاهده است اما حجم تصویر به شدت کاهش پیدا می‌کند.

برای فشرده سازی تصاویر نرم افزارهای گوناگونی تاکنون ارائه شده که هریک از یک یا چندین فرمت پشتیبانی می‌کنند. در نهایت بسته به میزان امکاناتی که دارند نیز حجمی قابل توجه خواهند داشت که قطعاً برای کاربرانی که در فضای ذخیره سازی محدودیت دارند، این موضوع اصلاً خوشایند نخواهد بود. به همین دلیل وجود سرویس‌های آنلاین که فقط از طریق اینترنت و آپلود تصاویر با کاربر رابطه برقرار می‌کنند بسیار احساس می‌شود.

website

روش‌های فشرده سازی بدون افت کیفیت همچنین ممکن است برای محتویات پر ارزش مثل عکس‌های پزشکی یا عکس‌های اسکن شده برای اهداف بایگانی نیز استفاده شوند. این روش مخصوصا برای عکس‌های طبیعی مناسب است بنابراین می‌تواند در عین نگه داشتن کیفیت خوب عکس، حجم آن را تا حدود زیادی کاهش دهد تا ذخیره‌سازی‌ آن‌ها بسیار راحت‌تر باشد.

بنابراین اگر دوست دارید حجم فایل‌های انواع تصاویر خود را کم کنید و همزمان از کیفیت عکس شما کاسته نشود، از وب‌سایت TinyPNG استفاده کنید.

برای استفاده از این وبسایت به https://tinypng.com/ مراجعه کنید.

وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را برای معرفی در بخش وبگرد به آدرس webgard@zoomit.ir ارسال کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات