شرکت تاکاتا بیش از ۴۰ میلیون خودرو دیگر را فراخوانی می کند

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا پایانی بر بحران ایربگ‌ها تاکاتا نیست. این شرکت مطرح تولیدکننده‌ی ایربگ اخیرا به لیست خودروهای معیوب ۳۵ میلیون دستگاه دیگر نیز افزوده است تا اقدامات لازم برای فراخوانی و تعمیر آن‌ها انجام شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به گزارش وال استریت ژورنال، تاکاتا و سازمان ملی مدیریت امنیت بزرگراه‌ها‌ی آمریکا (NHTSA)، به زودی لیست ۳۵ میلیون خودروی معیوب دیگر را منتشر می‌کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که برخی از خودروها چندین عدد از چاشنی‌های انفجاری تاکاتا را استفاده کرده‌اند؛ به همین دلیل به احتمال قوی تعداد خودروهایی که باید فراخوانی شوند، کمتر از ۳۵ میلیون دستگاه خواهد بود. در حال حاضر ۲۴ میلیون خودرو از ۲۴ برند مختلف خودروسازی در حال فراخوانی به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش هستند. این فراخوانی عمدتا به خاطر نقص فنی در ایربگ‌های جلویی راننده و سرنشین انجام شده است که می‌توانند در هنگام باز شدن پاره شوند و در نتیجه قطعات فلز را به سمت صورت سرنشینان پرتاب کنند. این ایراد بعضا در تعدادی از ایربگ های کناری نیز کشف شده است، اما آمار آن نسبت به ایربگ جلویی بسیار کمتر است. تاکنون ۱۱ عدد حادثه‌ی منجر به مرگ گزارش شده که نقص فنی ایربگ‌های تاکاتا علت اصلی آن‌ها اعلام شده است. ۱۰ مورد از این ۱۱ حادثه در خودروهای هوندا اتفاق افتاده است.

تا کنون ۲۸.۸ میلیون، چاشنی انفجاری ایربگ در ایالات متحده فراخوانی شده‌اند. این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی های NHTSA هنوز ۸۵ میلیون ایربگ معیوب وجود دارند که از ترکیب آمونیوم نیترات استفاده می‌کنند و هنوز به شرکت سازنده فراخوانی نشده‌اند. آمونیوم نیترات همان ترکیبی است که این مشکلات را ایجاد کرده است. اوایل این هفته تاکاتا ۱۸۹ میلیون دلار دیگر را برای تأمین هزینه‌های این فراخوانی اختصاص داد. این عدد علاوه بر ۵۶۷ میلیون دلاری است که در طی سال مالی اخیر برای این مساله صرف کرده است.

NHTSA اعلام کرد که تاکاتا بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون چاشنی انفجاری ایربگ دیگر را در نتیجه‌ی توافقی جدید میان خود و این شرکت ژاپنی، جمع آوری خواهد کرد. تمام چاشنی‌های انفجاری ذکر شده از نوع خشک نشده، هستند؛ این مساله بدین معنی است که در آن‌ها قسمتی برای از بین بردن رطوبت وجود ندارد. NHTSA اعلام کرده است که تاکنون تنها ایربگ‌هایی با چاشنی‌های انفجاری خشک نشده که از آمونیوم نیترات استفاده می‌کنند، در حین باز شدن پاره شده‌اند. مرحله‌ی گسترده‌تر این فراخوانی، طی مراحل مختلف و تا دسامبر سال ۲۰۱۹ به طول خواهد انجامید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات