دستیار صوتی Viv می تواند به سوالات پیچیده پاسخ دهد

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
چندی پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه چند تن از سازندگان دستیار صوتی Siri در حال توسعه دستیار صوتی جدیدی به نام Viv هستند. در طی کنفرانس TechCrunch این دستیار صوتی و برخی قابلیت‌های آن معرفی شده و ظاهرا می‌تواند پاسخ سوالات پیچیده را نیز به آسانی بدهد. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هفته گذشته گزارشی منتشر شد که اعلام می‌داشت سازندگان سابق و اصلی Siri قصد دارند تا یک دستیار صوتی جدید به نام Viv بسازند. اگر از جمله افرادی هستید که از گزارش یاد شده اطلاع ندارید باید بگوییم که Viv یک دستیار صوتی مجازی مانند سیری، گوگل ناو و کورتانا است که توسط سازندگان دستیار صوتی اپل که دیگر در این شرکت کار نمی‌کنند توسعه داده شده است. یکی از قابلیت‌های برتر Viv این است که می‌تواند خود را با اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز هماهنگ کند. این ویژگی یکی از مواردی است که هم اکنون دستیار صوتی سیری از آن بی‌بهره است.

حالا اگر علاقمند شده‌اید که از طرز کار Viv و قابلیت‌های دیگر آن آگاه شوید، بد نیست بدانید سازندگان آن در طی رویدادی که TechChrunch در نیویورک برگزار کرده، بر روی استیج رفته و کاربردهای این دستیار صوتی را به صورت عملی نشان دادند. با توجه به آنچه مشاهده شده، این ابزار ظاهرا توانایی بسیار زیادی دارد. درحالیکه دستیار‌های صوتی دیگر نظیر سیری و گوگل‌ناو و نیز کورتانا فقط قادر به اجرای فرامین مشخص و سر راست هستند، اما از این نظر Viv یک سروگردن بالاتر از آن‌ها قرار گرفته است.

به عنوان مثال یکی از سازندگان سیری به نام Dag Kittlaus از Viv این سوال را پرسیده: «آیا در نزدیکی پل گلدن گیت پس از ساعت ۵ عصر روز بعد از فردا، هوا گرم‌تر از ۷۰ درجه خواهد شد؟» سپس مشخص می‌شود که Viv هیچ مشکلی در پاسخگویی به این سوال ندارد و می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی جواب آن را بدهد. البته باید توجه داشت که این آزمایشات احتمالا در شرایط کنترل شده انجام شده‌اند و باید در واقعیت این دستیار صوتی را مورد استفاده قرار داده و ببینیم که در شرایط معمول و واقعی چگونه عمل خواهد کرد.

زمانیکه دستیار صوتی سیری برای اولین‌بار به نمایش گذاشته شد نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرد اما در نهایت و در استفاده واقعی مشخص شد که بیشتر مواردی که در معرفی آن اعلام شده بود، فقط جنبه تبلیغاتی داشت و مشکلات زیادی در این دستیار صوتی دیده می‌شد. در هر صورت هنوز نمی‌دانیم که Viv قرار است چه زمانی به صورت عمومی منتشر شود و نیز مشخص نیست که به صورت یک اپلیکیشن مجزا خواهد بود یا صرفا پلتفرمی است که به توسعه‌دهندگان دیگر اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های خود را بر مبنای آن بسازند. برای یافتن پاسخ این سوالات، باید بیشتر صبر کنیم تا ببینیم Viv در عمل چگونه ظاهر می‌شود. تا آن زمان می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این دستیار صوتی، ویدیو زیر را مشاهده کنید.

نظر شما در مورد Viv چیست؟ آیا این دستیار صوتی می‌تواند باعث شود تا انجام بسیاری از کارهای روزانه خود با ابزارهای هوشمند را به آن واگذار کنیم؟ در حال حاضر شما از دستیارهای صوتی کنونی استفاده می‌کنید؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات