بررسی اچ تی سی 10

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 19 دقیقه
اچ تی سی 10 جدیدترین پرچم‌دار شرکت محبوب تایوانی است که مثل گذشته بدنه‌ای فلزی دارد و یک گوشی خوش ساخت و زیبا است. با زومیت همراه باشید تا به بررسی گوشی اچ‌تی‌سی ۱۰ بپردازیم.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی دو سال متوالی است که پرچمدارانش مورد استقبال کاربران قرار نمی‌گیرد و با وجود طراحی زیبا در HTC One M8 و One M9 هیچ‌کدام موفقیت M7 را نداشتند و همین عامل باعث شد تا اچ‌تی‌سی با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم کند. در شرایطی که ارزش سهام اچ‌تی‌سی به کم‌ترین حالت در چند سال اخیر رسیده است، همه‌ی نگاه‌های سرمایه‌گذاران اچ‌تی‌سی به ام ۱۰ خیره شده است. اچ تی سی ۱۰ (HTC 10) پرچم‌دار جدید شرکت تایوانی برای سال ۲۰۱۶ است. پرچمداری که مانند همیشه خوش ساخت و زیبا است و این بار اچ‌تی‌سی سعی کرده مهم‌ترین نقطهضعف گوشی‌های خود را که در بخش دوربین بوده برطرف کند. در اچ‌تی‌سی ۱۰ شاهد حذف شدن اسپیکرهای بوم‌ساند در پنل جلوی گوشی هستیم؛ اما اچ‌تی‌سی روش جدیدی را برگزیده تا اسپیکرهای بوم‌ساند خود را وارد مرحله‌ای جدید کند.

اچ‌تی‌سی در طی چند سال گذشته روند نزولی داشته، اما امیدوار است اچ‌تی‌سی ۱۰ که عدد ۱۰ آن نماد کمال و قدرت است، شرکت تایوانی را دوباره به دوران اوج خود بازگرداند. در ادامه به بررسی جدیدترین پرچم‌دار اچ‌تی‌سی خواهیم پرداخت.

بررسی ویدیویی

طراحی

هنگام معرفی اچ‌تی‌سی وان ام ۷، بسیاری از گوشی‌ها ظاهر نامناسب و پلاستیکی داشتند و معرفی این گوشی، دنیای گوشی‌های هوشمند را دچار تحول کرد. این گوشی در زمان معرفی یکی از معدود گوشی‌های فلزی و خوش‌ساخت بود و باعث شروع روند استفاده از فلز در گوشی‌ها شد و حالا با گذشت ۴ سال بسیاری از پرچمداران حال حاضر بازار فلزی هستند.

HTC 10 / اچ تی سی 10

با گذشت چهار سال همچنان این موضوع تغییر نکرده است؛ چرا که اچ‌تی‌سی در زمینه‌ی طراحی همواره یکی از بهترین‌ها بوده و اچ‌تی‌سی ۱۰ نیز ادامه‌دهنده‌ی این روند است. اچ‌تی‌سی ۱۰ ارگونومی بسیار خوبی دارد و کیفیت ساخت آن فوق‌العاده است. البته اچ‌تی‌سی زبان طراحی زیبای گذشته‌ی خود را همچنان حفظ کرده و این موضوع یک نکته‌ی منفی به شمار نمی‌رود؛ چرا که طراحی‌های گذشته نیز بسیار زیبا بوده‌اند. اما این به‌معنای تغییر نکردن طراحی گوشی نسبت به قبل نیست.

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۲۰ دو هسته با فرکانس ۲.۱۵ گیگاهرتز و دو هسته دیگر با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز
  • نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل همراه‌با پنل IPS LCD و تراکم پیکسلی ۵۶۵
  • پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت با فلش Dual Tone LED و فوکوس لیزری و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی
  • اندروید نسخه‌ی ۶.۰.۱ با رابط کاربری سنس
  • ابعاد ۱۴۵.۹ در ۷۱.۹ در ۹ میلی‌متر با وزن ۱۶۱ گرم
  • باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم یونی
  • پشتیبانی از شبکه‌ی 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی 4.2
  • پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو اس دی
  • مجهز به حسگر اثر انگشت

اولین تغییر که در نگاه اول به چشم می‌خورد، لبه‌های تراش خورده‌ی پشت گوشی است که ظاهری نسبتا جدید به HTC 10 داده است. این لبه‌ها در زیر شرایط نوری مختلف رنگ‌های مختلفی به خود می‌گیرد که زیبایی خاصی به گوشی می‌دهد. جنس فلز مورد استفاده نیز عالی است و در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی به کاربر می‌دهد. برخلاف برخی گوشی‌های فلزی لبه‌های تراش‌خورده و البته ابعاد مناسب گوشی باعث شده است تا گوشی لیز نباشد و وقتی آن را در دست می‌گیرید، حس مطمئنی داشته باشید.

HTC 10 / اچ تی سی 10

البته گوشی کمی سنگین است و این سنگینی در بخش بالاتر گوشی بیشتر حس می‌شود. عدم توزیع یکنواخت وزن باعث شده تا کمی گوشی حتی سنگین‌تر از مقدار واقعی خود به‌نظر برسد؛ بااین‌حال همین سنگینی گوشی نیز به حس کاربری و در دست گرفتن آن کمک می‌کند.

ظرافت‌های طراحی در بخش بخش اچ‌تی‌سی ۱۰ به چشم می‌خورند

اچ‌تی‌سی اعلام کرده بود که زبان طراحی گوشی A9 خود را در گوشی‌های آینده‌‌ی خود نیز حفظ خواهد کرد. این موضوع در پنل جلوی گوشی کاملا واضح است؛ چرا که شباهت زیادی بین پنل جلوی اچ‌تی‌سی ۱۰ با وان A9 وجود دارد. بار دیگر در اچ‌تی‌سی ۱۰ شاهد بازگشت دکمه‌های ناوبری فیزیکی هستیم. دکمه‌ی وسط در این بخش نیز کلیکی نبوده و لمسی است و سه کاربرد دارد. این دکمه حسگر اثر انگشت را در خود جا داده، دکمه‌ی هوم است و برای روشن کردن گوشی در هنگام استندبای نیز به کار می‌رود. بااین‌حال فرورفتگی این دکمه باعث شده تا زیبایی جلوی دستگاه لطمه دیده و به نوعی یکپارچگی آن به هم بریزد.

HTC 10 / اچ تی سی 10
HTC 10 / اچ تی سی 10
HTC 10 / اچ تی سی 10

همچنین پنل مورد استفاده در بخش جلویی گوشی کاملا از جنس شیشه است و کناره‌های آن خمیدگی کوچکی دارند که باعث شده در هنگام سوایپ کردن انگشت روی صفحه‌نمایش، تیز بودن لبه‌های آن انگشتان شما را اذیت نکند.

دکمه‌های پاور و تنظیم حجم صدا کیفیت بسیار خوبی دارند و از طرفی طرح زبری که دکمه‌ی پاور دارد به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی و تنها با لمس دکمه‌ها، دکمه‌های پاور و تنظیم حجم صدا را از یکدیگر تشخیص دهید. البته این دکمه‌ها عمق نسبتا کمی دارند و کمی سفت‌تر از حد ایدئال هستند.

در سمت چپ فریم گوشی نیز شاهد درگاه افزایش حافظه هستیم که بسیار کاربردی بوده و بازخورد علاقمندان گوشی‌های هوشمند باعث شده تا این درگاه به یک استاندارد در بین گوشی‌های اندرویدی تبدیل شود. در بالای فریم گوشی نیز همچنان بخش پلاستیکی برای آنتن‌دهی بهتر وجود دارد، اما دیگر شاهد حضور حسگر مادون قرمز نیستیم؛ چرا که اچ‌تی‌سی مدعی است کاربران بسیار کمی از این ویژگی در گوش‌های هوشمند خود بهره می‌برند. در اچ‌تی‌سی ۱۰ جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز به این بخش گوشی منتقل شده است. در بخش پایینی فریم نیز اسپیکر اصوات بم (ووفر) درکنار درگاه USB نوع C قرار دارد.

در حالت کلی طراحی اچ‌تی‌سی ۱۰ با اینکه کمی تکراری و آشنا است، اما همچنان بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد و تغییرات کوچکی مانند لبه‌های تراش‌خوره و حذف لوگوی این شرکت از پنل جلوی گوشی باعث شده‌اند تا این طراحی به نوعی کامل‌تر و زیباتر شود. مانند روال همیشگی گوشی‌های شرکت تایوانی، اچ‌تی‌سی ۱۰ یکی از زیباترین گوشی‌های هوشمند بازار است.

اسپیکر

پرچمداران اچ‌تی‌سی با فناوری بوم‌ساند خود همواره در زمینه‌ی اسپیکرها پیشرو بوده‌ و کیفیت بی‌نظیر داشته‌اند. حالا اچ‌تی‌سی مدعی است با جدا کردن ووفر و توییتر برای بیرون آمدن اصوات بم و زیر به‌صورت جدا، کیفیت اسپیکرهای خود را بهتر نیز کرده است. در اسپیکرهای جدید محل قرارگیری ووفر که در فریم پایینی گوشی است چندان مناسب نیست و همچنان پنل جلوی گوشی و اسپیکرهای دوگانه انتخاب بهتری به شمار می‌روند؛ بااین‌حال باتوجه‌به جدا شدن ووفر و توییتر از یکدیگر، کیفیت صدا بسیار بهتر از قبل شده و از این لحاظ اچ‌تی‌سی ۱۰ یکی از بهترین‌ها در بازار است. اما ازلحاظ حجم صدا، باید گفت که وان ام ۹ و نکسوس ۶ پی عملکرد بهتری دارند؛ چرا که محل قرارگیری اسپیکرهای آن مناسب‌تر است.

HTC 10 Display

اچ‌تی‌سی ۱۰ علاوه بر اسپیکرهای بسیار خوب، هدفون فوق‌العاده باکیفیتی دارد

اما یکی از جذاب‌ترین موارد داخل جعبه‌ی اچ‌تی‌سی ۱۰ هدفون‌های Hi-Res آن است. بدون شک یکی از بهترین هدفون‌هایی که همراه گوشی به فروش می‌رسند به‌همراه اچ‌تی‌سی ۱۰ عرضه شده است. این هدفون به‌خصوص در حجم پایین صدا کیفیتی عالی دارد. زمانی‌که برای اولین‌بار هدفون را به گوشی متصل می‌کنید، از شما خواسته می‌شود با پاسخ به چند سؤال و تنظیم چند پارامتر، پروفایل خاص خود را درست کنید. این پروفایل با مرور زمان و یادگیری رفتار شما، پروفایل موردنظر را بهبود خواهد داد.

اگر تجربه‌ی صدا و موسیقی برای شما مهم است، به‌طور قطع اچ‌تی‌سی ۱۰ درحال‌حاضر یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند است.

حسگر اثر انگشت

برای اولین‌بار در گوشی‌های پرچم‌دار اچ‌تی‌سی پس از وان مکس، شاهد حضور حسگر اثر انگشت هستیم. این حسگر حالا با دکمه‌ی لمسی هوم یکپارچه شده و در بخش جلوی گوشی قرار گرفته است.

HTC 10 سنسور اثر انگشت

تنظیم این حسگر به سرعت گوشی‌هایی مانند پی ۹صورت نمی‌گیرد؛ اما پس از تنظیم کردن آن فرایند بازکردن قفل گوشی با استفاده از حسگر اثر انگشت بسیار سریع است. با اینکه این حسگر، سریع‌ترین حسگر اثر انگشت روی گوشی‌های هوشمند نیست، اما سرعت قابل قبولی دارد و حالا سرعت حسگرها به‌حدی رسیده است که نمی‌توان تفاوت زیادی بین گوشی‌های پرچم‌دار در این زمینه قائل بود.

صفحه‌نمایش

اچ‌تی‌سی به جمع QHDها پیوست

برای اولین‌بار در پرچمداران اچ‌تی‌سی شاهد استفاده از رزولوشن کوآد HD هستیم. این رزولوشن برای صفحه‌نمایش با ابعاد ۵.۲ اینچ از نوع Super LCD بسیار مناسب است. رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش کمی اشباع‌تر از حالت واقعی هستند، اما این اشباع بودن باعث می‌شود رنگ‌ها چشم‌نوازتر شوند. وضوح تصاویر و متون هم باتوجه‌به رزولوشن بالای آن مناسب هستند، زوایای دید نیز عالی است و کنتراست و عمق رنگ مشکی بسیار خوب است.

اما ازلحاظ روشنایی، صفحه‌نمایش اچ‌تی‌سی ۱۰ عملکرد متوسطی دارد و در زیر نور مستقیم خورشید برای دیدن محتوا، اندکی سختی خواهید کشید؛ بااین‌حال این صفحه‌نمایش زیر نور مستقیم بی‌استفاده نیست. روشنایی حداقلی گوشی نیز راضی‌کننده است و در محیط‌های تاریک استفاده از آن، چشم‌های شما را اذیت نخواهد کرد.

HTC 10 Display / نمایشگر اچ تی سی 10

اچ‌تی‌سی ۱۰ به‌صورت نرم‌افزاری امکان تغییر پارامترهای صفحه‌نمایش را به شما می‌دهد تا بتوانید اشباع بودن رنگ‌ها، دمای آن‌ها و دیگر پارامترها را تغییر دهید. اگر نمی‌توانید با تغییر این پارامترها تنظیمات ایدئال خود را بیابید، می‌توانید از دو حالت Vivid و sRGB یکی را انتخاب کنید. حالت Vivid باعث اشباع‌تر شدن رنگ‌ها شده و آن‌ها را پویاتر نشان می‌دهد؛ همچنین حالت sRGB نزدیک‌ترین حالت به تنظیمات استاندارد است.

نرم‌افزار

اچ‌تی‌سی ۱۰ مجهز به آخرین نسل از سیستم‌عامل گوگل یعنی اندروید ۶ مارشمالو شده است. طبق روال گذشته اچ‌تی‌سی از رابط کاربری سنس خود برای این گوشی نیز بهره برده است که این بار به گفته‌ی خود شرکت، تمرکز آن‌ها روی حذف ویژگی‌های کم کاربرد و سبک‌تر کردن رابط کاربری بوده است. این کار با همکاری گوگل صورت گرفته تا اپلیکیشن‌های تکراری حذف شوند. برای مثال این بار برای دیدن تصاویر، اپلیکیشن Google Photos را دارید و برای ثبت تصاویر، اپلیکیشن اچ‌تی‌سی سنس برای شما در نظر گرفته شده است. این مورد در گوشی‌های اندرویدی دارای رابط کاربری متفاوت از اندروید خالص آزاردهنده است؛ چرا که برای استفاده از اپلیکیشنی به‌صورت پیش‌فرض، مدام از شما سؤال می‌شود و درکنار این موضوع اپلیکیشن‌های اضافی زیادی در گوشی شما وجود خواهند داشت.

البته همچنان ویژگی‌های دوست داشتنی رابط کاربری سنس اچ‌تی‌سی در اچ‌تی‌سی ۱۰ نیز حاضر هستند. برای مثال می‌توانید قالب گرافیکی گوشی را تغییر دهید تا ظاهر دلخواه شما را داشته باشد.

اسکرین شات اچ تی سی 10

همچنین برای اولین‌بار اچ‌تی‌سی ۱۰ به حالتی با نام Freestyle UI مجهز شده است که رابط کاربری گوشی را به‌طور کلی تغییر می‌دهد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید شکل آیکن‌ها را به‌طور کلی تغییر داده و به حالت استیکر درآورد که در سرتاسر رابط کاربری پخش شده‌اند. می‌توانید برای هر یک از این استیکرها لیبل قرار دهید تا متوجه شوید که هر استیکر مربوط به کدام یک از اپلیکیشن‌های گوشی است.

دارا بودن سیستم‌عامل اندروید ۶ به این معنا است که می‌توان از ویژگی‌های جدید و کاربردی این نسخه از سیستم‌عامل گوگل بهره برد. شاید مهم‌ترین آن‌ها ویژگی Doze باشد که باعث می‌شود در حالت استندبای تا حد ممکن باتری کمتری مصرف شود. این مورد در اچ‌تی‌سی ۱۰ نیز مشهود بود و در آن شاهد کم شدن ۲ تا ۳ درصدی باتری در ۷ تا ۸ ساعت مدت خواب شبانه بودیم.

اما رابط کاربری سنس اچ‌تی‌سی ویژگی‌های منحصربفرد و خاصی را نیز به اندروید ۶ افزوده است که از آن جمله می‌توان به پشتیبانی از ژست‌های حرکتی اشاره کرد. در حالت استندبای می‌توان با دو بار لمس صفحه‌نمایش آن را روشن کرد و حتی می‌توان با دو بار لمس به سمت بالا در حالت استندبای نیز اپلیکیشن دوربین را اجرا کرد.

اسکرین شات اچ تی سی 10

در سایر بخش‌ها مانند نوار اعلانیه‌ها و بخش تنظیمات، شاهد رابط کاربری و پوسته‌ای نزدیک به اندروید خالص هستیم که نکته‌ای مثبت به شمار می‌رود و باعث شده تا حس استفاده از اندروید خالص را در هنگام استفاده داشته باشید. شاید رابط کاربری سنس یکی از بهترین رابط‌های کاربری موجود روی گوشی‌های اندرویدی است.

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اچ‌تی‌سی، +Boost است که به‌تازگی اضافه شده و با مدیریت اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پیش‌زمینه و همچنین پاک کردن اطلاعات اضافی در حافظه، کمک می‌کند تا گوشی با سرعت بالایی اجرا شود. همچنین +Boost این اجازه را می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها را قفل کنید تا تنها با حسگر اثر انگشت امکان بازکردن آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین با این اپلیکیشن می‌توان بازی‌های منتخب را با رزولوشن Full HD اجرا کرد تا مصرف باتری بسیار کمتر شود.

به‌صورت کلی اچ‌تی‌سی تلاش کرده است تا رابط کاربری خود را سبک‌تر نیز بکند. رابط کاربری دوست داشتنی که علاوه بر داشتن ویژگی‌های شاخص اندروید ۶، ویژگی‌های اضافی نیز دارد که باعث هرچه کاربردی‌تر شدن رابط کاربری آن شده است.

دوربین

اچ‌تی‌سی در پرچم‌دار جدید خود از حسگر آشنایی بهره برده است. حسگر ۱۲ مگاپیکسلی ساخت سونی که در نکسوس‌های امسال نیز مورد استفاده قرار گرفته‌ بودند. این حسگر به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و از سیستم فوکوس لیزری نیز بهره می‌برد. همانند نکسوس‌های گوگل اندازه‌ی پیکسل‌های این حسگر ۱.۵۵ میکرون بوده و دارای F/1.8 است تا بتواند نور محیط را به خوبی جذب کند.

 

 

 

ازلحاظ کیفیت تصاویر باید گفت اچ‌تی‌سی ۱۰ دوربین بسیار خوبی دارد. بالانس رنگ سفید در عکس‌ها مناسب است که باعث می‌شود رنگ‌ها طبیعی به‌نظر برسند. گستره‌ی دینامیکی نیز راضی‌کننده است؛ هر چند می‌توانست بهتر باشد. در حالت تنظیمات خودکار و به‌خصوص در محیط‌های با منبع نور شدید، دوربین اچ‌تی‌سی ۱۰، تصاویری با رنگ‌هایی روشن‌تر از حالت طبیعی ثبت می‌کند و از طرفی مشکل دیگری که در این تصاویر جلب توجه می‌کند، عدم مدیریت خوب اکسپوژر توسط حسگر است که باعث می‌شود نواحی روشن تصویر بسیار روشن‌تر از حالت واقعی باشند.

همچنین به لطف لنز با F/1.8، میدان دید حسگر نیز نسبتا کم است و باعث می‌شود گوشه‌های عکس اندکی مات شوند. در حالت خودکار، نرم‌افزار دوربین سرعت‌های سریع شاتر را انتخاب می‌کند تا لرزش کمتر شود؛ اما این اتفاق باعث بالارفتن نویز تصاویر می‌شود. هر چند این نویز زیاد نیست، بااین‌حال باعث می‌شود جزئیات در بخش‌های تاریک تصویر مانند سایه‌ها را از دست بدهید. اگرچه سرعت شاتر برای ثبت تصاویر نیز اندکی کمتر از حد مطلوب است. در محیط‌های کم نور، اچ‌تی‌سی ۱۰ عملکرد خوبی دارد و می‌تواند نور زیادی را از محیط حتی در این شرایط نیز جذب کند. بااین‌حال جزئیات، مقداری کمتر از حد مطلوب است؛ اما در حالت کلی تصاویر با جزئیات کم را به تصاویر تاریک غیرقابل استفاده ترجیح خواهید داد که اچ‌تی‌سی ۱۰ نیز قادر به ثبت تصاویر روشنی در محیط‌های تاریک است.

هر دو دوربین پشت و  جلو، به لرزش گیر اپتیکال مجهز شده‌اند

دوربین خودعکس (سلفی) اچ‌تی‌سی ۱۰ مجهز به لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار شده تا یکی از بهترین دوربین‌های سلفی را در بین گوشی‌های پرچم‌دار ارائه دهد. این دوربین حتی در محیط‌های تاریک نیز تصاویر مناسبی ثبت می‌کند که باعث می‌شود اچ‌تی‌سی ۱۰ به انتخاب خوبی برای علاقمندان به تصاویر سلفی تبدیل شود.

در حالت کلی اچ‌تی‌سی ۱۰ بهترین دوربین را در بین گوشی‌های اچ‌تی‌سی دارد و یکی از بهترین‌ها در بین پرچمداران امسال است، اما شاید بهترین نباشد. بااین‌حال این دوربین خواهد توانست علاقمندان به این شرکت تایوانی را راضی کند و برای اولین‌بار یک دوربین قابل اعتماد را اختیارشان بگذارد.

گالری تصاویر

بازده و عملکرد

اچ‌تی‌سی ۱۰ مجهز به آخرین نسل از پردازنده‌های کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ شده و درکنار این پردازنده، رم ۴ گیگابایتی قرار گرفته است تا اچ‌تی‌سی ۱۰ دارای قدرت پردازشی فوق‌العاده باشد. این پردازنده‌، چهار هسته‌ای بوده و دو هسته‌ی آن دارای فرکانس کاری ۲.۱۶ گیگاهرتز و دو هسته‌ی دیگر دارای فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز است. این پردازنده را واحد گرافیکی آدرنو ۵۳۰ نیز همراهی می‌کند تا با یک پردازنده‌ی تمام عیار و تقریبا بدون نقص رو‌به‌رو باشیم.

HTC 10 Performance

 همانند سایر گوشی‌ها، تست‌های مختلف بنچمارک را برای این گوشی نیز اجرا کردیم که نتایج آن را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

تلفن / تبلت

AnTutu 6

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

HTC 10

132456

401.25

635.36

35264

24589

4568

3569

64589

1823

Huawei P9

95369

360.35

491.23

31589

19026

5401

2956

48963

1901

Galaxy S7

131058

409.56

643.65

35698

26013

4968

3105

66423

1801

Galaxy S7 edge

127589

406.49

624.25

34859

24046

4789

3058

65489

1798

Huawei Mate 8

90547

350.66

480.24

310256  

 18837

5501

2835

  43598

1958

1045.36

LG V10

55014

128.589

283.524

25695

18423

3489

2189

44598

1152

1021.4

Huawei Nexus 6P

78123

85.37

254.783

29823

26644

4653

2421

 41882

1923

1061.3

Xperia Z5 Premium

 59954

245.127

480.532

22187 

22420

 2951

1286

 46757

1540

Nexus 5X

53605

80.687

241.228

19207

14438

3561

1140

31987

1230

1230

.

2ms

Xperia Z5

61206

240.900

431.373

22477

22589

3834

1386

 58865

1508

665.3ms

+Galaxy S6 Edge

82147

499.008

727.011

34064

24361

1754

1009

61538

1771

769.0ms

Galaxy Note 5

82958

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

LG G4

57846

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

همان‌طور که انتظار نیز داشتیم اچ‌تی‌سی ۱۰ یک گوشی بسیار قدرتمند است. حرکت در بخش‌های مختلف گوشی بسیار سریع و بدون لگ بوده و گوشی از پس تمامی کارهای سنگین مدنظر شما برخواهد آمد. انجام بازی‌های سنگین نیز به‌راحتی و بدون کمترین لگی صورت می‌گیرد. البته در این زمینه رابط کاربری سبک سنس نیز تأثیر بسزایی دارد. این گوشی حتی در پردازش‌های سنگین و اجرای بازی‌های گرافیکی نیز چندان گرم نمی‌شود و مصرف انرژی نیز در تمام شرایط تحت کنترل دستگاه است. 

باتری

اچ‌تی‌سی خود نیز می‌داند که پرچمداران گذشته‌اش در زمینه‌ی باتری، عملکرد خوبی نداشته‌اند؛ به این دلیل در اچ‌تی‌سی ۱۰ روی باتری تمرکز زیادی داشته است و باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را برای پرچم‌دار خود در نظر گرفته است. این باتری باتوجه‌به صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی گوشی، انتخاب مناسبی به‌نظر می‌رسد.

HTC 10 USB

طبق روال گذشته روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی را روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدئویی با رزولوشن HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری اچ‌تی‌سی ۱۰ توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ، ۱۰ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام بیاورد که زمان خوبی به شمار می‌‌رود. به‌علاوه اچ‌تی‌سی ۱۰ می‌تواند تا ۱۱ ساعت وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند.

برای اولین‌بار در بین پرچمداران اچ‌تی‌سی شاهد گوشی هستیم که برای شارژدهی در طی یک روز مشکل خاصی نخواهد داشت. برای کارهای معمولی و نیمه‌سنگین می‌توانید به‌راحتی روی یک روز شارژدهی گوشی حساب کنید و از طرفی شارژ کردن گوشی نیز در حدود ۹۰ دقیقه زمان می‌برد که زمان خوبی برای یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به شمار می‌رود.

جمع‌بندی

اچ‌تی‌سی ۱۰ گوشی تمام فلزی و زیبایی است که کیفیت ساخت آن عالی است و بدنه‌ی دستگاه عالی تراش خورده است. پرچم‌دار امسال اچ‌تی‌سی، دوربین و باتری خوبی دارد، اما در دنیایی که تفاوت‌ها مانند اکوسیستم قدرتمند، ساختار ماژولار و صفحات نمایش خمیده وارد رقابت شده‌اند، کسب سهم مناسب از بازار، برای اچ‌تی‌سی دشوار است.

HTC 10

اچ‌تی‌سی ۱۰ کمتر ایرادی را به‌عنوان یک گوشی هوشمند دارد، اما آیا می‌تواند درکنار رقبای قدرتمند خود رقابت موفقیت‌آمیزی داشته باشد. این سوالی است که زمان، پاسخ آن را خواهد داد؛ اما درحال‌حاضر وضعیت چندان به نفع اچ‌تی‌سی به‌نظر نمی‌رسد. قطعا اچ‌تی‌سی برای کسانی که به‌دنبال خرید یک گوشی هوشمند قدرتمند هستند انتخابی عالی است؛ اما شاید بهترین انتخاب نیست.

نکات مثبت

  • کیفیت ساخت بسیار خوب
  • اسپیکرهای قدرتمند و هدفون با کیفیت عالی
  •  قدرت پردازشی بسیار بالا
  • رابط کاربری زیبای سنس

نکات منفی

  • عملکرد کند دکمه‌ی شاتر دوربین
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات