آیفون SE فروش مجموع آیفون های اپل در سال ۲۰۱۶ را بیش از ۱۵ میلیون دستگاه افزایش می دهد

شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل پس از معرفی آیفون SE این گوشی هوشمند را هفته‌ی گذشته‌ی روانه‌ی بازار کرد. حال شنیده‌ها حکایت از این دارد که در فاصله‌ی یک هفته از زمان عرضه‌ی این گوشی هوشمند به بازار، آیفون ۴ اینچی اپل با استقبال بالایی روبرو شده؛ بطوریکه موجودی اپل از این گوشی هوشمند رو به اتمام است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل در اولین روزهای سال جاری شمسی نسل جدید گوشی هوشمند ۴ اینچی خود را رونمایی کرد. کاپرتینویی‌ها هفته‌ی گذشته این گوشی هوشمند را روانه‌ی بازار کردند که پس از گذشت یک هفته به نظر می‌رسد این محصول با استقبال گسترده‌ای از سوی کاربران روبرو شده است؛ بطوریکه شنیده‌ها موجودی اپل از آیفون SE را رو به اتمام می‌خوانند. اطلاعات ارائه شده گویای این موضوع است که اغلب فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی فروشنده‌ی این گوشی هوشمند با اتمام موجودی خود روبرو شده‌اند.

آمیت داریانانانی، تحلیل‌گر موسسه‌ی RBC با انتشار گزارشی اعلام کرده که استقبال از آیفون SE بسیار بالا بوده است. براساس برآوردهای وی اپل در سال جاری میلادی ۲۰۱۶ بیش از ۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش خواهد رساند. با توجه به اینکه بخشی از خریداران آیفون SE جزو افرادی هستند که شاید دیگر به سراغ سایر آیفون‌های بزرگ آیفون نروند، از این‌رو در مجموع انتظار می‌رود آیفون ۴ اینچی اپل فروش کلی آیفون در سال ۲۰۱۶ میلادی را به میزان ۱۵ میلیون دستگاه افزایش خواهد داد.

با تخمین هزینه‌ی ساخت هر دستگاه آیفون SE با حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی حول ۲۶۰ دلار و قیمت ۳۹۹ دلاری این نسخه، اپل حاشیه‌ی سود ۳۵ درصدی را از آیفون‌ SE خود به جیب می‌زند. در مقایسه با آیفون ۵ اس یا ۶ اس، اپل در آیفون اس ای حاشیه‌ی سود بسیار پایینی را برای خود در نظر گرفته است. آمارهای ثبت شده نشان از این دارند که اپل در آیفون‌های مورد نظر حاشیه‌ی سود ۴۰ تا ۵۰ درصدی را به جیب می‌زند.

برآوردهای انجام شده درآمد کسب شده از طریق فروش آیفون اس ای در سال جاری میلادی را برای اپل در حدود ۶.۸ میلیارد دلار خوانده است که با محاسبه‌ی هر سهم این کمپانی می‌توان گفت که آیفون اس ای به ازای هر سهم این کمپانی درآمدی ۲۳ سنتی را عاید کاپیتینویی‌ها می‌کند. در این محاسبات قیمت آیفون SE که در دو نسخه‌ی ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی به فروش می‌رسد، بصورت میانگین ۴۵۰ دلار در نظر گرفته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات