بررسی iFixit خبر از تعمیرپذیری آسان ال جی جی 5 می‌دهد

جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
این بار نوبت به پرچمدار جدید ال‌جی یعنی ال جی جی 5 رسیده تا به زیر تیغ iFixit برود و حالا بر اساس تست انجام شده بر روی این محصول مشخص شده که تعمیر آن بسیار آسان است. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

طبق معمول همانند بسیاری از گجت‌های پرطرفدار و مهم که به سرعت تست‌های مختلف از جمله تست تعمیرپذیری بر روی آن‌ها انجام می‌شود، این بررسی‌ بر روی تلفن هوشمند جدید ال‌جی جی ۵ نیز انجام شده است. اما چرا چنین تست‌هایی بر روی این محصولات انجام می‌گیرد؟ پاسخ آسان است، چراکه بر طبق نتایج حاصل از چنین بررسی‌هایی می‌توان به برخی جوانب مهندسی داخلی بکار گرفته شده در دل محصولات جدید و دستگاه‌هایی که استفاده از آن‌ها را دوست داریم، پی ببریم.

گوشی هوشمند جی ۵ با طراحی ماژولار خود مشخصا تا همین‌جا نیز بسیاری را به خود علاقمند کرده است. اما آیا واقعا از هر نظر می‌توان آن را بی نقص دانست؟ مسلما این محصول، ایراداتی نیز داشته و شاید نظر برخی افراد را جلب نکرده است. با تمام این اوصاف اما، قطعا جای هیچ شکی نیست که ال‌جی جی ۵ یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ به شمار می‌‌رود.

ال جی جی 5 / LG G5

حالا مانند همیشه iFixit که تست تعمیرپذیری را بر روی گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهد، به سراغ جی ۵ رفته و حالا نتیجه بررسی مورد اشاره، منتشر شده است. این تست همچنین باعث شده تا به دلیل تکه تکه کردن بخش‌‌های مختلف این پرچمدار، اطلاعات دیگری نیز از آن بدست بیاوریم. به عنوان مثال آیا می‌دانستید که لبه‌های گوشی هوشمند LG جی 5 دارای کمک فنرهای مکانیکی خاصی است که به باتری اجازه می‌دهد به صورتی بسیار مناسب در جای خود محکم شود؟ همچنین صفحه نمایش فقط با استفاده از دو پیچ و چند کلیپ در جای خود قرار گرفته و از هیچ چسبی در این بخش استفاده نشده که در این روزها واقعا در نوع خود کم نظیر است. به علاوه پرچمدار جدید ال‌جی امتیاز تعمیرپذیری بسیار خوب ۸ را کسب کرده است.

ال جی جی 5 / LG G5

بر اساس بررسی iFixit تلفن هوشمند ال‌جی جی ۵ به راحتی قابل تعمیر است. بیشتر قطعات داخلی این محصول به صورت ماژولار طراحی شده‌اند که این یعنی به آسانی می‌توانید این بخش‌ها را جدا کرده و با مدل جدید جایگزین کنید. به غیر از صفحه نمایش، تمامی ماژول‌ها از طریق بخش‌ پایینی دستگاه به آن متصل می‌شوند، در صورتی که صفحه نمایش دستگاه خراب یا شکسته شود، قطعا هزینه تعمیر آن بیشتر خواهد شد.

آیا طراحی ماژولار ال‌جی جی ۵ مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت؟ آیا آسان بودن تعمیر دستگاه دلیلی دیگر برای کسانی که قصد خرید آن را دارند محسوب می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات