دوربین دوگانه P9 هواوی چه قابلیت‌ هایی دارد؟

پنج‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که پیش از این در زومیت خواندید، هواوی سرانجام از پرچمدار جدید خود یعنی p9 در سه نسخه رونمایی کرد. P9، P9 plus و P9 Lite‌ سه گوشی هوشمندی هستند که هواوی برای ادامه‌ی روند موفق خود در بازار روی آن‌ها حساب کرده است. در ادامه به معرفی قابلیت‌های دوربین دوگانه‌ی P9 هواوی می‌پردازیم.
تبلیغات

یکی از مهمترین شاخصه‌های پرچمدار جدید هواوی، دوربین دوگانه به کار رفته در آن است که با همکاری کمپانی آلمانی لایکا توسعه داده شده. پیش از این دو شرکت اچ‌تی‌سی و ال‌جی از دوربین‌های دوگانه در پشت گوشی خود استفاده کرده بودند و حالا هواوی هم به این دسته از شرکت‌ها ملحق شده است. 

اما فناوری دوربین دوگانه دقیقا چکار می‌کند؟ برای شروع باید بگوییم که یکی از لنزها اطلاعات رنگی RGB (قرمز، سبز و آبی) جسم مورد نظر را که قرار است از آن عکاسی شود دریافت می‌کند و لنز دیگر اطلاعات B&W (سیاه و سفید) را دریافت می‌کند که در نهایت منجر به تصاویر با کیفیت‌تر در نور کم می‌شود. اما آیا این تمام کارایی دو لنز متفاوت برای یک گوشی است؟

البته که نه؛ بهترین قابلیتی که با استفاده از دو لنز بدست می‌آید، قابلیت فوکوس پس از ثبت عکس و ایجاد عمق تصویر بالاتر درست مثل چیزی است که در دوربین‌های DSLR گران قیمت مشاهده می‌کنیم. آیا تابحال تصویر یک پروانه را دیده‌اید که از نزدیک از آن عکاسی شده و جزئیات زیادی از پروانه در حالی که پشت پروانه کمی مبهم و تار است به نمایش درآمده؟ این همان چیزی است که حالا به لطف ماژول دو لنزی هواوی در P9 قابل ایجاد است. 

p9 هواوی

این امر به کمک عکاسی همزمان هر دو لنز از جسم مورد نظر با اندکی زاویه و نقطه فوکوس متفاوت و استفاده از نرم‌افزار برای ترکیب این تصاویر با هم ممکن می‌شود که در نهایت کاربر این قابلیت را دارد که روی نقاط مورد نظر خود فوکوس کند. متاسفانه این قابلیت فعلا فقط در عکاسی وجود دارد و در فیلمبرداری هنوز قابل استفاده نیست؛ اما با توجه به پیشرفت روز افزون سخت‌افزارها، تصور این که چنین قابلیتی در ویدیوها هم ممکن شود چندان دور از ذهن نیست. 

این همان قابلیتی است که پیش از این شرکت Lytro‌ در تلاش بود تا به کاربران عمومی عرضه کند و با استفاد از چند لنز، قابلیت فوکوس روی چند جسم مختلف را فراهم کند و به کاربر نیز این امکان را بدهد که پس از ثبت عکس روی هر قسمتی که مایل بود فوکوس کند. البته Lytro بازار مصرف‌کنندگان عمومی را ترک کرد: چرا که خیلی زود متوجه شد که گوشی‌های هوشمند راه زیادی از این مسیر را طی کرده‌اند و قادر هستند تا نتایج مشابه دوربین‌های Lytro را به کاربران ارائه دهند. 

لایکا نامی شناخته شده بین علاقمندان حوزه‌ی عکاسی است و هواوی نیز در تلاش است تا نام لایکا را در میان مصرف‌کنندگان عمومی نیز بیشتر مطرح کند و در واقع اعلام کند که P9 فقط یک گوشی هوشمند برای قشر خاص نیست؛ بلکه گوشی هوشمندی برای همه سلیقه‌ها است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات