هواوی جزئیات سنسور اثر انگشت سه بعدی هواوی P9 را تشریح کرد

پنج‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته هواوی نسل جدید پرچمدارش را با نام پی ۹ معرفی کرد. این گوشی هوشمند نیز همچون سایر محصولات هواوی دارای سنسور اثر انگشت است، با این تفاوت که سنسور اثر انگشت مورد استفاده از نوع 3D است و هواوی دیروز به تشریح عملکرد این سنسور پرداخت. با زومیت باشید تا نگاهی به قابلیت‌های این سنسور داشته باشیم.
تبلیغات

شب گذشته هواوی در جریان برگزاری مراسم خود از نسل جدید پرچمدارش، پی ۹ هواوی رونمایی کرد. این گوشی هوشمند نیز همچون بسیاری از محصولات هواوی از وجود سنسور اثر انگشت بهره می‌برد. همانطور که می‌دانید هواوی در طیف گسترده‌ای از محصولات خود از سنسور اثر انگشت استفاده می‌کند که برای مثال می‌توان به خانواده‌ی محصولات میت اشاره کرد. همکاری گوگل با هواوی نیز در سال گذشته‌ی میلادی اولین گوشی هوشمند سری نکسوس مجهز به سنسور اثر انگشت را نتیجه داد. حال که هواوی پی ۹ را رونمایی کرد، شاهد استفاده از نسل جدید سنسور اثر انگشت در این گوشی هوشمند هستیم که از نوع سه بعدی است.

استفاده از سنسور سه بعدی اثر انگشت عمق بیشتری را به اسکنی که از انگشت انجام می‌شود، می‌بخشد. همچنین باید به افزایش امنیت استفاده از سنسور اثر انگشت نیز اشاره کرد که باعث می‌شود تا کاربران بتوانند با خیال راحت‌تری به استفاده از این گوشی هوشمند بپردازند، چراکه افزایش عمق اسکن باعث می‌شود تا هک کردن آن در مقایسه با سنسور‌های دیگر بسیار سخت‌تر باشد. سطح اولیه مرزهای اثر انگشت را ثبت می‌کند، در سطح دوم الگوی اثر انگشت مشخص می‌شود، سطح سوم برای تشخیص انحراف‌های موجود مورد استفاده قرار گرفته و در سطح چهارم نیز سنسور اثر انگشت سه بعدی عمق اثر انگشت را ثبت می‌کند. تمام این موارد استفاده از سنسور اثر انگشت هواوی را بسیار تسهیل کرده و پی ۹ را تبدیل به یکی از امن‌ترین گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار کرده است.

هواوی سنسور اثر انگشت خود را در پشت پی ۹ قرار داده است. پنل پشتی گوشی‌های هوشمند یکی از مکان‌هایی است که بسیاری از تولیدکنندگان به قراردادن سنسور اثر انگشت در آن علاقه داشته و اغلب سنسور را در آن نقطه تعبیه می‌کنند، چراکه در صورت در دست گرفتن گوشی، انگشت سبابه به راحتی روی سنسور قرار می‌گیرد که از این‌رو فرآیند باز کردن و استفاده از گوشی بسیار ساده می‌شود. پی ۹ هواوی یک گوشی هوشمند با نمایشگر ۵.۲ اینچی است، در حالی که برادر بزرگ‌ این گوشی یا همان پی ۹ پلاس دارای نمایشگری ۵.۵ اینچی است. هر دو گوشی هوشمند از ۲۸ فروردین در اروپا، خاورمیانه و آسیا روانه‌ی بازار خواهد شد. قیمت این دو گوشی هوشمند به ترتیب ۵۹۹ و ۷۴۹ دلار به ازای نسخه‌ی ۵.۲ و ۵.۵ اینچی است.

باید دید که این گوشی هوشمند تا چه اندازه مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت؟ آیا پی ۹ می‌تواند به هواوی در بهبود رکورد فروش ۱۰۰ میلیون دستگاهی سال ۲۰۱۵ کمک کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات