روشن ماندن دائمی صفحه نمایش‌ با Always On Display - زوم‌اپ

پنج‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
روشن ماندن دائمی صفحه نمایش‌های موبایل که در پرچمداران سامسونگ و ال جی قابل مشاهده است خیلی زود توانست توجه کاربران را به خود جلب کند. Always On Display اپلیکیشنی برای استفاده از این امکان، در گوشی‌های قدیمی‌تر است. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

گوشی‌های LG G5 و Samsung S7 که جدیدترین پرچمداران این دو کمپانی بزرگ هستند، هر دو از ویژگی جالبی تحت عنوان Always On Display برخوردار بودند. به کمک این امکان وقتی دکمه‌ی Power گوشی را فشار دهید، به جای آنکه صفحه‌ی نمایش به طور کامل خاموش شود، بخشی از پیکسل‌های آن با نور بسیار کم اطلاعات حیاتی مانند ساعت و ... را به نمایش می‌گذراند. این ویژگی به دلیل آنکه تمام پیکسل‌های صفحه نمایش را به جز آن دسته که مشغول نمایش اطلاعات با نور کم هستند را خاموش می‌کند تاثیر محسوسی روی مصرف باتری نمی‌گذارد و از همین رو، این دو کمپانی تصمیم گرفتند تا این ویژگی را برای گوشی‌های جدید خود فعال کنند. البته نکته‌ی مهمی که درباره‌ی این امکان وجود دارد نیازمند بودن آن به صفحه نمایش‌های امولد یا ips است و به هیچ وجه نمی‌توان از آن در نمایشگرهای TFT استفاده کرد. پیش از این نیز در پلی‌استور اپلیکیشن‌های مشابهی وجود داشت که چنین امکانی را برای تمام گوشی‌های اندروید فعال می‌کرد اما عده‌ی بسیاری از کاربرانی که گوشی آن‌ها از صفحه نمایش TFT برخوردار بود، گلایه‌هایی در رابطه با مصرف زیاد باتری مطرح کرده بودند. این مصرف باتری به دلیل آن است که نمایشگرهای TFT قادر به خاموش کردن پیکسل‌ها نیستند و استفاده از این اپلیکیشن‌ها، حکم روشن بودن دائمی صفحه را خواهد داشت. از همین رو تنها اگر گوشی شما دارای صفحه نمایش Amoled یا IPS است قادر به استفاده از این برنامه خواهید بود.

حتما شما هم در طول روز بارها صفحه نمایش گوشی را جهت آگاهی از ساعت، تاریخ، آخرین نوتیفیکیشن‌ها و ... روشن می‌کنید. وقت گیر و طاقت فرسا بودن این امر و تکرار آن در طول روز نیاز به راهی جایگزین را به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های توسع‌دهندگان تبدیل کرده بود به طوری که به مرور، و به لطف امکان خاموش کردن پیکسل‌ها در صفحه نمایش‌های جدید، ویژگی Always On Display پا به دنیای اندروید گذاشت و توسط آن، اطلاعاتی که به خاطر آن‌ها مجبور به روشن کردن صفحه‌ی گوشی خود بودیم، همگی به صورت همیشگی روی نمایشگر قابل مشاهده بودند و تنها یک نگاه به گوشی، برای آگاهی از ساعت، باتری و ... کافی بود. این ویژگی که به طور پیش فرض در گوشی‌های جدید سامسونگ و ال جی وجود داشت به سرعت توجه بسیاری را به خود جلب کرد به طوری که تمام کاربران به سراغ اپلیکیشن‌های مشابهی که در پلی‌استور وجود داشتند رفتند. اما اپلیکشین "Always On Display" با هدف شبیه سازی دقیق این ویژگی طراحی شده است و می‌توان آن را از همتایان خود یک سر و گردن بالاتر دانست. Always On Display علاوه برآنکه این ویژگی جذاب را به گوشی اندرویدی شما خواهد آورد، از ویژگی 'KNOCK' نیز برخوردار است که با کمک آن می‌توانید تنها با دو بار لمس سریع صفحه، آن را روشن کنید. پوسته‌ی Samsung Gear S۲ نیز در اپلیکیشن تعبیه شده است تا بتوانید اطلاعات مورد نظر را به شکل واچ فیس‌های Gear S۲ در گوشی خود به نمایش بگذارید. امکان تغییر رنگ نوشته‌های موجود، خاموش شدن کامل صفحه هنگامی که گوشی را در جیب خود قرار می‌دهید نیز از دیگر ویژگی‌های موجود در این اپلیکیشن رایگان به حساب می‌آیند.

نکته مهم: متاسفانه در صفحه نمایش‌های امولد خطر سوختن پیکسل‌ها وجود دارد به این معنا که اگر تصویری در صفحه نمایش‌های امولد به مدت طولانی و ثابت نمایش داده شود، احتمال زیادی وجود دارد که پیکسل‌ها به حالت نیم سوخته درآمده و رد آن‌ها را در تمام بخش‌های گوشی مشاهده کنید. برای مثال اگر یک تصویر کاملا سفید را به صورت تمام صفحه در این گوشی‌ها اجرا کنید، با وجود سفید بودن عکس در حال مشاهده، شما ردی از پیکسل‌های مربوط به استاتوس بار را که یکی از شایع‌ترین بخش‌ها در پیکسل‌های نیم سوز است مشاهده می‌کنید. در تنظیمات این برنامه حالت متحرک نیز برای نمایش اطلاعات در نظر گرفته شده است اما با این حال، اگر از صفحه نمایش امولد استفاده می‌کنید باید ریسک چنین مشکلی را هم برای استفاده از Always On Display بپذیرید. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • نمایش باتری و ساعت
  • نمایش نوتیفیکیشن‌ها
  • دارا بودن پوسته‌های مختلف
  • امکان تنظیم نور صفحه
  • امکان تعیین رنگ نوشته‌ها

نکات منفی

  • امکان آسیب‌رسانی به نمایشگرهای امولد

دانلود اپلیکیشن

دانلود از مایکت پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات