نتایج مسابقات فرمول E؛ لوکاس دی گراسی فاتح لانگ بیچ

پنج‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نتایج دور ششم مسابقات فرمول E مشخص شد. مسابقات فرمول ای مناسب دوستداران خودروهای الکتریکی است و خودروسازان مختلف برای اثبات توانایی‌ها و جایگاه خود در آن شرکت می‎کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیم‌های پیشتاز این مسابقات با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در لانگ بیچ (Long Beach) کالیفرنیا، لوکاس دی گراسی روز خوبی را پشت سر گذاشت و به همراه تیم خود، آئودی اسپرت اسکفلر (Schaeffler) فاتح جایزه گرند‌پری این دوره از مسابقات شد. ونتوری استفان سارازین (Venturi Stephane Sarrazin) با اختلاف 0.787 ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت، هم تیمی دی گراسی یعنی دنیل اَب (Daniel Abt) هم در جایگاه سوم ایستاد. این پیروزی بسیار با ارزشمند‎تر از پیوزی ماه گذشته گارسی در مکزیک بود. دی گارسی با پیروزی در این مرحله در جایگاه دوم پس از دمز سپاستین بومی (Dams Sebastien Buemi) از تیم رنو قرار می‎دهد. بومی پس از صدمه دیدن خودرویش در سانحه رانندگی در مسابقه، به رتبه شانزدهم مسابقات روبین فریجنز (Robin Frijns) بسنده کرد.

لوکاس دی گراسی-فرمول ای

البته اتفاقات جالب دیگر در طول مسابقه لانگ بیچ اتفاق افتاد. سیمونا دیسیلوسترو (Simona De Silverstro) که در ابتدا با جایگاه سیزدهم مسابقه را شروع کرد و در ادامه توانست به رتبه نهم برسد و به عنوان اولین راننده زنی که توانست در مسابقات فرمول E امتیاز کسب کند، لقب گرفت. قبل از مسابقه، اَب در توییتر خود اذعان کرده بود که از رتبه‌ی دور زمان‌گیری و رده‌ی آغازین مسابقه‌ی خود اصلاً راضی نیست ولی هیچ عاملی نمی‌تواند او را مأیوس کند.

لوکاس دی گراسی-فرمول ای
لوکاس دی گراسی-فرمول ای
لوکاس دی گراسی-فرمول ای
لوکاس دی گراسی-فرمول ای

فرمول E مسابقه‌ای مناسب دوستداران خودروهای الکتریکی است، اما طول مسابقه از لحاظ زمانی بسیار کوتاه است. ۴۱ دور وجود دارد که تنها در 43 دقیقه به پایان می‌رسد. قیمت بلیت ورود به مسابقات فرمول E مبلغ ۳۵ دلار است که به ازای هر دقیقه تقریباً یک دلار می‌بایست هزینه کنید. البته این مسابقه شامل رونمایی از محصولات الکتریکی دیگر کمپانی‌ها مانند کانسپت FFZERO1 یا خودروهای پلاگین بی‌ام و هم می‎شود.

در پایان دور ششم مسابقات فرمول E، رده‌بندی تیم‌های و راننده‌ها به شرح زیر است:

فرومول ای دور ششم

دور بعدی مسابقات ۴ اردیبهش (۲۳ آوریل) در پارس فرانسه برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات