خودروسازان خارجی برای حضور در ایران با قیمت‌گذاری دستوری مخالفند

پنج‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به تلاش وزیر صنعت، معدن و تجارت برای خارج شدن خودرو از لیست کالاهای انحصاری اعلام کرد که خودروسازان خارجی برای فعالیت در ایران با قیمت‌گذاری دستوری مخالفند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد: «وزیر صنعت، معدن و تجارت در مذاکره با شورای اقتصاد تلاش می‌کند خودرو را از لیست کالاهای انحصاری خارج کند. شورای اقتصاد خودرو را در لیست کالاهای انحصاری قرار داده و به همین دلیل تعیین قیمت این محصول از سوی شورای رقابت انجام می‌شود.»

به گفته‌ی دبیر انجمن خودروسازان، وزیر صنعت مکاتباتی با شورای اقتصاد داشته است تا خودرو از لیست کالاهای انحصاری خارج شود. ظاهراً این مکاتبات هنوز در شورای اقتصاد در نوبت بررسی قرار نگرفته و نتیجه‌ای حاصل نشده است.

نعمت بخش گفت: «خودروسازان خارجی که برای فعالیت به ایران می‌آیند می‌گویند که باید بتوانند قیمت خودروهایشان را خودشان مشخص کنند و با قیمت‌گذاری دستوری خودرو مخالفند.»

دبیر انجمن خودروسازن بیان کرد: «قیمت‌گذاری خودرو باید از شورای رقابت خارج شده و در حاشیه‌ی بازار مشخص شود. با توجه به شرایط فعلی، تعیین قیمت‌ها در حاشیه بازار باعث افزایش قیمت زیادی نخواهد شد.»

به گفته‌ی وی، با شرایط فعلی خودروسازان در سال جدید رخواست خود را برای افزایش قیمت محصولات به شورای رقابت ارسال کرده‌اند؛ زیرا قیمت خودرو از خرداد ۹۳ تا کنون ثابت مانده است.

البته تا جایی که در سایت‌های خودروسازان می‌توان مشاهده کرد و در خبرهای منتشره از خرداد ۹۳ آمده است، قیمت خودروهای داخلی در چند مرحله تغییر کرده است. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات