کاربران اندروید 6 در ماه آوریل دو برابر شدند

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی است و حال گوگل لیستی از میزان استفاده‌ی کاربران از نسخه‌های مختلف آن منتشر کرده که نشان می‌دهد میزان استفاده از اندروید ۶.۰ حدود دو برابر شده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

حدود شش ماه پیش کمپانی گوگل نسخه جدیدی از سیستم عاملش را به صورت رسمی منتشر کرد و شرکت‌های تولید کننده تلفن هوشمند شروع به توسعه‌ی این نسخه برای دستگاهایشان کردند. اما به دلیل کند بودن این روند، نسخه جدید این سیستم عامل تنها توسط عده محدودی استفاده می‌شد و اغلب کاربران همچنان از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کردند.

بر اساس آماری که در ماه ژانویه منتشر شد،‌ درصد کاربرانی که از اندروید ۶.۰ استفاده می‌کردند کمتر از ۱ درصد بود. اما لیست جدیدی که اخیرا توسط گوگل منتشر شده، حکایت از این دارد که درصد استفاده کاربران از این نسخه در طول ۳۰ روز گذشته بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از گوگل‌‍پلی (در طول ۷ روز) دو برابر شده است. گفتنی است که اطلاعات مذکور بر اساس دستگاه‌هایی که از سرویس گوگل‌پلی استفاده می‌کنند جمع‌آوری می‌شود.

اندروید

در حال حاضر درصد کاربرانی که از اندورید ۶.۰ استفاده می‌کنند حدود ۴.۶ درصد است که این میزان پیش از این مدت (اوایل ماه مارس) ۲.۳ درصد بود و این موضوع نشان دهنده دو برابر شدن کاربران اندروید مارشمالو است. اما اندورید مارشمالو (۶.۰) همچنان درصد کمتری نسبت به اندروید لالی‌پاپ، کیت‌کت و حتی جیلی‌بین دارد.

تعداد کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نیز در حال کاهش است و اکنون اندروید Froyo حدود ۰.۱ درصد کاربر دارد و نان‌زنجبیلی (Gingerbread) و بستنی ساندویچی (Ice Cream Sandwich) به ترتیب ۲.۶ و ۲.۲ درصد از کاربران را در اختیار دارد.

همان‌طور که در تصویر فوق قابل مشاهده است، اندروید ۶.۰ همچنان سهم زیادی ندارد و در حقیقت در مقابل درصد کاربران نسخه‌های قدیمی، حرف زیادی برای گفتن ندارد. این در حالی است که گوگل نسخه جدیدی از اندروید را با نام اندروید N معرفی کرده است (به صورت پیش‌نمایش).

سهم اندروید لالی‌پاپ (نسخه ۵.۱) نیز در حال رشد است و از ماه گذشته تاکنون از ۱۹.۲ درصد به ۱۹.۴ درصد رسیده است. بعد از اندروید لالی‌پاپ، این اندروید کیت‌کت است که سهم بیشتری را در اختیار دارد و حدود ۳۳.۴ درصد از کاربران از این نسخه استفاده می‌کنند. میزان کاربران این نسخه ۲ درصد کمتر از لالی‌پاپ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات