کامیون آکتروس مرسدس بنز و بررسی قابلیت رانندگی خودکار آن در بزرگراه‌های آلمان

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تکنولوژی رانندگی خودکار در خودروهای سواری پیشرفت بسیاری کرده است. مرسدس بنز با توجه به اهمیت و ارزش اقتصادی خودروهای تجاری سنگین و ارزش این تکنولوژی برای آن‌ها، سرمایه گذاری سنگینی در این بخش انجام داده و در حال آزمایش میدانی کامیون‌های آکتروس مجهز به سیستم خودران است.
تبلیغات

کاروانی متشکل از سه خودروی سنگین خودران مرسدس بنز آکتروس سفری از شهر اشتوتگارت (Stuttgart) آلمان به روتردام (Rotterdam) هلند به مدت دو روز شروع کرده است. این سفر به عنوان بخشی از چالش کاروان کامیون‎های اروپایی هلند در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود. این رویداد توسط دولت هلند به عنوان بخشی از برنامه‌های شورای اتحادیه اروپا پایه‌ریزی شده است.

بنز Actros خودران

ولفگانگ برنهارد (Wolfgang Bernhard)، مدیر بخش کامیون و اتوبوس دایملر در این خصوص گفت:

حرکت کامیون‌های به صورت گروهی یکی از مثال‌ها و کاربرد‌های اصلی تکنولوژی اتصال آن‌ها به یکدیگر و رانندگی خودکار و هوشمند است. امروز ۳۶۵ هزار دستگاه از خودروهای سنگین دایملر به یکدیگر متصل هستند. ما این اتصال و هماهنگی را به تدریج افزایش می‌دهیم.

سفر دو روزه کاروان مرسدس بنز از موزه‌ی اشتوتگارت آغاز شده است. این سفر به مقصد بندر روتردام از طریق بزرگراه هیلبرون (Heilbronn) شروع می‌شود و در ادامه پس از گذر از بزرگراه‌های A61 و A67 بادن – وورتمبرگ ( Baden-Württember) آلمان و شمال راین - وستفالیا ( Rhine-Westphalia) به واسطه ونلو (Venlo) به مرز هلند خواهند رسید.

بنز Actros خودران

این چالش برای گسترش و بهبود کاروان‌های خودروهای تجاری سنگین طرح ریزی شده است. با رانندگی خودکار (autonomus)، کامیون‌ها می‌توانند بار خود را با بازدهی بیشتر جابه‌جا کنند، بنابراین بهره اقتصادی رانندگی نیز افزایش می‌یابد. خودروهای سنگین مرسدس بنز و کامیون‌های دایملر دارای قابلیت اتصال خودروها در بزرگراه هستند، این قابلیت یک شبکه الکتریکی میان دو خودرو فراهم می‌کند تا خودروسازان بتوانند از سیستم رانندگی خودکار در بزرگراه‌ها استفاده کنند.

بنز Actros خودران

تکنولوژی "بارانداز الکترونیکی" (electronically docks) برای سه کامیون در جاده و بزرگراه به منظور سفر در یک مجموعه کاروان کارایی دارد. دایملر گفته است که هر خودرویی با فاصله ۱۵ متری، به جای ۵۰ متری، از هم قرار دارند. هر چه فاصله بین خودروها کاهش یابد موجب کم شدن مقاومت نیروی آیرودینامیک به اندازه 10 درصد می‌شود که بنا به گفته خودروسازان این کاهش موجب افزایش بهره‌وری اقتصادی مصرف سوخت خواهد شد. همچنین کاهش فاصله میان خودروهای سنگین موجب کم شدن طول کاروان این سه خودرو می‌شود به طوری که طول کل کاروان از ۱۵۰ متر به ۸۰ متر تقلیل می‌یابد، این عمل موجب کمتر اشغال شدن فضای بزرگراه می‌شود. گفته می‌شود که سیستم دارای زمان پاسخگویی ۰.۳ ثانیه است، این در حالی است که زمان پاسخگویی انسان ۱.۴ ثانیه است. این اختلاف زمان پاسخگویی سیستم موجب امن‌تر شدن ساختار حمل و نقل می‌شود.

بنز Actros خودران

به نظر شما این تکنولوژی می‌تواند ایمنی خودروهای تجاری سنگین را بیشتر کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات