مصرف اینترنت همراه در نوروز ۹۵ سه و نیم برابر شد؛ کاهش استفاده از پیامک در عید

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مصرف اینترنت همراه در نوروز ۹۵ نسبت به سال قبل سه و نیم برابر شد. این موضوع را رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده و افزوده که در این مدت ۷ هزار و ۹۲۵ ترابایت داده از طریق فناوری‌های اینترنت مصرف شده است. بر اساس اعلام عمیدیان میزان ارسال پیامک در نوروز ۹۵ نسبت به نوروز ۹۴ کاهش یافته است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

علی اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری اعلام کرد: «حجم اینترنت مصرفی مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در تعطیلات نوروز ۹۵ یعنی روزهای ۲۹ اسفند تا ۶ فروردین، با افزایش سه و نیم برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷ هزار و ۹۲۵ ترابایت رسید.»

بر اساس گزارش معاون وزیر ارتباطات، این افزایش استفاده از اینترنت به دلیل توسعه شبکه اپراتورها در نسل‌های ۲، ۳ و ۴ و همچنین عرضه بسته‌های تشویقی از سوی اپراتورها و تمایل مشترکان به استفاده از خدمات نوین بوده است.

به گفته رئیس رگولاتوری، مجموع پیامک‌های مشترکان همراه اول، ایرانسل و رایتل در بازه زمانی ۲۹ اسفند ۹۴ تا ۶ فروردین ۹۵ معادل ۷ میلیارد و ۶۸۳ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۲۲۹ پیامک بود که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. دلیل کم شدن پیامک‌های نوروزی توسعه و رشد شبکه اپراتورهای تلفن همراه در نسل‌های سوم و چهارم و استقبال مشترکان آنها از اپلیکیشن‌های کاربردی اینترنتی و OTTها است.»

او اضافه کرد: «به منظور پاسخگویی به نیازهای مشترکان در استان‌های پرتردد و مسافرپذیر، اپراتورهای تلفن همراه برای توسعه شبکه و افزایش کانال‌ها و مسیرهای ارتباطی اقدام کرده و در این زمینه ۲۵۰ سایت سیار در مناطق پرتردد نصب شد و ۱۲ هزار سایت نسل دوم نیز بازسازی شدند.»

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: «با توجه به استقبال مردم در بازدید مناطق جنگی جنوب کشور در ایام تعطیلات نوروز، در راه کاروان‌های راهیان نور علاوه بر افزایش خدمات ارتباطاتی پوشش 2G در محورهای مواصلاتی، خدمات 4G نیز در این شهرها از سوی اپراتورها فراهم شد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات