فاکسکان ۱/۸ میلیارد دلار برای تولید پنل‌ های OLED شارپ سرمایه گذاری می‌کند

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از خرید شارپ توسط کمپانی چینی فاکس‌کان، حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم قرار است چه بر سر این شرکت ژاپنی بیاید. در تازه‌ترین خبری که در این رابطه منتشر شده، قرار است FoxConn مبلغ ۱/۸ میلیارد دلار را در بخش تولید پنل‌های OLED در شارپ سرمایه‌گذاری کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

همانطور که احتمالا می‌دانید فاکس‌کان به تازگی با صرف هزینه‌ای ۳/۵ میلیارد دلاری کمپانی شارپ را خریداری کرد. اما حالا این شرکت قرار است چه اقداماتی انجام دهد؟

Terry Gou که ریاست فاکس‌کان را بر عهده دارد، در جلسه‌ی خرید کمپانی شارپ اینگونه بیان کرد: «من می‌خواهم با سرمایه‌گذاری‌های سریع در شارپ، به توسعه‌ی تکنولوژی‌های آتی صفحه‌نمایش‌ها کمک کنم». منظور از تکنولوژی اعلام شده توسط Gou همان OLED است. سامسونگ نیز مدت‌ها است که این فناوری را توسعه داده و از آن در محصولات مختلف خود بهره می‌برد. بر اساس جدیدترین آمار و ارقام حاصل از تحقیقات Sigma Intell، مشخص شده که سامسونگ ۹۵ درصد سهم کل بازار صفحه‌نمایش‌ها را در اختیار دارد.

بنا بر اعلام بسیاری از منابع، اپل هم اکنون قصد تولید تعداد زیادی صفحه‌نمایش را دارد که ظاهرا قرار است در یک آیفون که از LCD بهره نمی‌برد بکار گرفته شوند. فاکس‌کان امیدوار است با سرمایه‌گذاری ۱/۸ میلیارد دلاری در شارپ تا سال ۲۰۱۹، هدف این کمپانی ژاپنی را از ساخت پنل‌های LCD به OLED تغییر دهد. بررسی‌ها و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که اولین محصولات جدیدی که مد نظر فاکس‌کان است از سال ۲۰۲۰ توسط شارپ به تولید رسیده و قابل استفاده در محصولات مختلف خواهند بود.

اما سوال اینجا است که تا سال ۲۰۲۰ زمان زیادی مانده و این باعث نمی‌شود کمی دیر شود؟ تحلیل‌گران در این رابطه می‌گویند این اقدام دقیقا زمانی که اپل به سمت استفاده از OLED روی بیاورد انجام خواهد شد و این یعنی زمان یاد شده مناسب است. برخی منابع می‌گویند احتمال دارد این اتفاق سال آینده رخ دهد. سامسونگ نیز  در حال ساخت و توسعه‌ی صفحه نمایش‌های انعطاف‌پذیر OLED برای استفاده اپل در آینده است.

اما سرانجام ممکن است شارپ شرایط را تغییر داده و پس از سال‌ها اپل که از صفحه‌نمایش‌های LCD در محصولات خود بهره می‌برده، به سوی استفاده از صفحه‌نمایش‌های OLED پیش رود. اما پیش از آن باید از نظر مالی، این اقدام به دقت مورد بررسی قرار گیرد. از آنجا که فاکس‌کان یکی از بزرگترین همکاران تجاری اپل است، پس اقدامات انجام شده توسط این کمپانی چینی برای بدست آوردن شارپ و تولید صفحه‌نمایش‌های جدید، بنظر می‌رسد کاملا با برنامه‌ریزی دقیق قبلی انجام شده تا هر دو شرکت و بخصوص فاکس‌کان از این طریق به سود بیشتری برسند.

در هر صورت Terry Gou می‌خواهد این اطمینان را ایجاد کند که یکی از اولیت‌های شارپ همچنان تولید و ارائه‌ی محصولات به صورت مستقیم به مشتریان دیگر خواهد بود.

شما در این رابطه چه دیدگاهی دارید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات