آیپد پرو 9.7 اینچی توسط iFixit کالبد شکافی شد

سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیپد پرو ۹.۷ اینچی مورد تست iFixit قرار گرفته و در این مقاله از زومیت می‌توانید با بخش‌های داخلی این دستگاه آشنا شوید. iFixit اعلام کرده تعمیر آیپد جدید اپل کار دشواری است.
تبلیغات

اپل چندی پیش آیپد جدیدش را با نام نسخه‌ی ۹.۷ اینچی از آیپد پرو معرفی کرد؛ حال این محصول به دست iFixit رسیده است و این مجموعه توانسته با کالبدشکافی آن به اجزایی که درون شاسی فلزی دستگاه قرار دارند دسترسی یابد. اپل در محصول جدیدش توانسته سخت‌افزار بسیار بزرگی را درون بدنه‌ی کوچک دستگاه قرار دهد. به همین دلیل احتمالا آیپد پرو ۹.۷ اینچی یکی از محصولاتی است که داخلی کاملا پر دارد.

فرآیند باز کردن قاب آیپد پرو ۹.۷ اینچی بسیار معمولی است و باید از طریق گرم‌کردن، گشودن و کشیدن با استفاده از دستگاه (ساکشن) وارد عمل شد. زمانی که به بخش داخلی دستگاه دسترسی یافتید متوجه خواهید شد که نمایشگر با سایر بخش‌های دستگاه کاملا مجزا است و یک باتری بسیار نازک سرتاسر دستگاه را فرا گرفته است. علامت‌های موجود روی باتری نشان می‌دهد که توانی ۲۷.۹۱ واتی دارد؛ این بزرگ‌تر از باتری ۲۷.۶۲ واتی در آیپد ایر ۲ است.

آیپد پرو 9.7

در کنار باتری بزرگ دستگاه، شاهد بخشی هستیم که تمام پردازنده‌ها و سخت‌افزار دستگاه در آن قرار گرفته‌اند که در وسط برد آن نیز پردازنده‌ی اپل با نام A۹X SoC قرار دارد. دو گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR۴ ساخته شده توسط سامسونگ و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ساخته شده توسط SK Hynix NAND نیز در کنار پردازنده قرار گرفته‌اند (این نسخه ۳۲ گیگابایتی بود).

در این بخش شاهد چپست Wi-Fi طراحی شده توسط اپل و کنترلر NFC و تاچ آی‌دی NXP هستیم که در کنارشان تجهیزات مربوط به سنسور‌های دیگر قرار گرفته‌اند.

iFixit در آیپد پرو ۹.۷ اینچی ۴ اسپیکر را پیدا کرد که باعث ایجاد صدای استریو می‌شوند. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال نیز درون دستگاه وجود دارد که با آنچه در آیفون ۶ اس دیده بودیم، یکسان است.

با این وجود همچنان تعمیر iPad Pro 9.7 کار دشواری است و iFixit از امتیاز ۱۰، نمره ۲ را به این محصول داده است که نشان از دشوار بودن تعمیر آن دارد. در بخش‌های مختلف این محصول از چسب‌های زیادی استفاده شده و پنل جلویی نیز کاملا توسط چسب پوشانده شده و در حین باز کردن دستگاه باید مواظب آن بود. در آیپد پرو ۹.۷ اینچی تعویض پورت Smart Connector نیز تقریبا غیرممکن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات