استون مارتین و عرضه‌ محصولات جدید با پیشرانه هشت سیلندر AMG و گیربکس دنده‌ای

سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
استون مارتین در جدید‌ترین حرکت خود، تصمیم به استفاده از پیشرانه‌های ساخت AMG گرفته است. بدین ترتیب منطقه ویژه آفلتراباخ در جنوب آلمان مأموریت جدیدی دریافت کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تنها با قائل شدن چند استثنا، شرکت AMG تا به حال برای هیچ خودرو مجهز به جعبه دنده دستی پیشرانه تولید نکرده است. حداقل این امر خط مشی اصلی AMG در آفلتراباخ (Affalterbach)، مقر اصلی شرکت، نبوده است. اما مرسدس بنز در حال حاضر تأمین پیشرانه‌های استون مارتین (Aston Martin) را به عهده گرفته است که طبق اخبار منتشر شده، امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی دستی نیز وجود دارد. قطعا دوستداران دنیای خودرو شیفته راندن خودرویی با سه پدال هستند که مجهز به پیشرانه‌ی هشت سیلندر فرامهندسی شده‌ی آلمانی در بدنه‌ی زیبای بریتانیایی است.

استون مارتین ونتیج

اندی پالمر (Andy Palmer)، مدیر عامل استون مارتین، در مورد ونتیج (Vantage) گفته است که این خودرو در دو نسخه جعبه دنده دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود که هر دو نمونه از پیشرانه‌ی ۴ لیتری هشت سیلندر AMG با توربو شارژ دوقلو بهره می‌برند. توان خروجی پیشرانه‌ی مذکور ۵۰۳ اسب بخار است و حداکثر گشتاور آن به ۴۷۹ پوند–فوت می‌رسد. ونتیج GT کنونی ۴۳۰ اسب بخار توان و ۳۶۱ پوند–فوت گشتاور تولید می‌کند و پیشرانه‌ی ۴.۷ لیتری آن با تنفس طبیعی کار می‌کند. در حالی که برخی ممکن است از پیشرانه‌ی توربوشارژ جدید استون مارتین خیلی راضی نباشند، ولی می‌بایست به خاطر توان بیشتر و رفتار مدرن‎ و به روز پیشرانه AMG، به این پیشرانه خوشامد گفت.

استون مارتین

در کنار ونتیج، انتظارات برای جایگزینی و عرضه‌ی نسل جدید ونکوئیش (Vanquish) تا سال ۲۰۱۸ نیز وجود دارد. پالمر بیان کرده است که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر توربوشارژ DB11 پتانسیل بسیار مناسبی برای تحقیق و توسعه دارد تا از قدرتمند بودن توان خروجی آن در مقایسه با نسخه کنونی اطمینان حاصل شود. البته پالمر تأکید کرد که استون مارتین قصد ندارد وارد رقابت بر سر توان میان ابر خودروها شود. پالمر در ادامه به برنامه و افق بلند مدت استون مارتین برای هفت خودروی آینده اشاره کرد. از میان این هفت خودرو، در حال حاضر چهار خودرو برنامه ریزی قطعی و اعتبار دهی شده‎اند تا پیشرانه AMG در آن‌ها تعبیه شود. خودروهای DB11، ونتیج، نمونه‌ی جدید ونکوئیش و کراس اوور الکتریکی DBX از جمله این خودروها هستند. خودروهای مذکور و سایر مدل‌ها که متعاقباً اعلام خواهند شد، در کارخانه جدید استون مارتین در ولز (Wales) تولید خواهند شد.

استون مارتین

ساخت AMG با جعبه دنده دستی خیلی هم بی سابقه نیست. پیش از این پاگانی با پیشرانه ۱۲ سیلندری AMG یک خودروی سه پداله عرضه کرده بود. با توجه به بیشینه AMG در تولید خودروهای دستی، ونتیج نیز می‌تواند با عملکرد مثبت پیشرانه‌ی جدید خود، افزایش فروش و محبوبیت بالایی را تجربه کند.

استون مارتین

به نظر شما این تصمیم استون مارتین چه میزان می‌تواند در محبوبیت این خودروساز بریتانیایی مؤثر باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات