پیست نوربرگ رینگ محدودیت‌های سرعت را لغو کرد

سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تمامی محدودیت‌های سرعتی اعمال شده در پیست نوربرگ رینگ نوردشلیف از امروز لغو شدند و دیگر محدودیتی برای حداکثر سرعت در این پیست وجود ندارد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مسئولان پیست مشهور نوربرگ رینگ معروف به جهنم سبز در پی یک حادثه‌ی رانندگی که در ماه مارس باعث کشته شدن یک تماشاگر شد، یک سری محدودیت‌های سرعت را در این پیست اعمال کردند. این محدودیت‌ها شامل حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در منطقه‌ی Hocheichen و Schwedenkreuz می‌شد که در قسمت آخر مسیر مستقیم آن، محدودیت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کرد، و در منطقه‌ی موسوم به DOTTinger hohe نیز محدودیت سرعت ۲۵۰ کیلومتر اعمال می‌شد. اعمال این محدودیت‌ها انتقادات فراوانی را متوجه مسئولان نوربرگ رینگ کرده بود و بسیاری معتقد بودند که تعیین محدودیت سرعت با هدف و کاربری یک پیست مسابقه‌ای در تناقض است. حالا این محدودیت‌ها بطور کامل برداشته شده‌اند و هر کسی اعم از رانندگان مسابقه، تیم‌ها و سازندگانی که مشغول تست خودرو در نوربرگ رینگ هستند می‌توانند تا حد ممکن با خودروهایشان سریع رانندگی کنند.

نوربرگ رینگ nurburgring

در زمستان سال جاری میلادی، بخش‌هایی از پیست نوربرگ رینگ سنگ فرش شد و فنس‌های ایمنی در پیست نصب شدند. بنا به گفته‌‌ی مسئولین این اقدامات سبب بهبود وضعیت ایمنی در پیست شده است. نخستین مسابقه‌ای که بدون محدودیت سرعت، در نوربرگ رینگ برگزار خواهد شد مسابقات VLN فصل ۲۰۱۶ است که در ۲ آوریل آغاز می‌شود. آندرس مونزل سخنگوی نوربرگ رینگ می‌گوید: «این محدودیت‌ها تنها طیف بسیار محدودی از تیم‌ها و رانندگان بسیار حرفه‌ای را در بر می‌گرفت و البته این محدودیت‌ها به رانندگان هشدار می‌داد که کجاها نباید بیشتر گاز بدهند و این که رانندگان چه زمانی ترمز کنند به عهده‌ی خودشان بود. همچنین وی گفت که هیچ موردی از شکسته شدن محدودیت و تخلف در پیست گزارش نشده است.

از سال گذشته که محدودیت سرعت در پیست نوربرگ رینگ برقرار شد هیچ شرکتی نتوانست رکوردی را در این پیست به ثبت برساند؛ با این حال این امید وجود دارد که با برداشته شدن محدودیت‌ها باز هم شاهد ثبت رکورد‌های جدید در جهنم سبز باشیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات