فورد از برند جدید اکوبلو EcoBlue برای پیشرانه‌های دیزلی خود رونمایی کرد

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فورد یکی از مطرح‌ترین خودروسازان دنیا است که پیشرانه‌های کم‌مصرف و پر‌توان اکوبوست (EcoBoost) آن طرفداران زیادی دارد. حال این شرکت اخیرا از سری پیشرانه‌های دیزلی با برند جدید اکوبلو (EcoBlue) رونمایی کرده است. برای اطلاع از جزئیات پیشرانه‌های جدید فورد، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فورد اخیرا از برند EcoBlue برای پیشرانه‌های دیزلی خود پرده برداشت. اولین پیشرانه‌ی این خانواده‌ نمونه‌ی ۲ لیتری است که توان ۱۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند. نمونه‌ی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر نیز به زودی برای انواع خودروهای سدان و هاچ‌بک کامپکت تولید خواهد شد.

اما پیشرانه‌های ۲ لیتری فورد تنها به نمونه‌ی بالا ختم نمی‌شوند و این شرکت بازه‌ی گسترده‌ای از انواع آن‌ها را تولید خواهد کرد. با تجهیز این پیشرانه‌ به انواع توربوشارژر، توان خروجی پیشرانه‌های سری ۲ لیتری دیزلی فورد، از ۹۸ تا ۲۳۷ اسب بخار متغیر خواهد بود. در وهله‌ی اول این پیشرانه‌های در وَن ترانزیت جایگزین نمونه‌ی ۲.۲ لیتری قبلی خواهد شد.

پیشرانه‌های دیزلی جدید فورد از توربوشارژر‌های کوچک و کاملا جدیدی بهره می‌برند. ترکیب این توربوشارژر‌ها با انژکتور‌های جدید فشار بالا و درگاه‌های ورودی بهینه‌شده، منجر به افزایش بهره‌وری پیشرانه‌های دیزلی فورد شده است. 

نکته‌ی مهم در خصوص پیشرانه‌های سری اکوبلو، تطابق آن‌ها با استاندارد یورو ۵ است که به زودی تمامی خودروسازان اروپا ملزم به رعایت آن خواهند شد. این موضوع می‌تواند سود خوبی از فروش این پیشرانه‌ها به سایر شرکت‌های خودروسازی، برای فورد به ارمغان بیاورد. 

فورد پیشرانه‌های بنزینی خود را با نام اکوبوست تولید و عرضه می‌کند. این پیشرانه‌ها با مصرف اندک سوخت و توان تولیدی بالا، اعتبار زیادی برای فورد بدست آوردند و نگاه‌های زیادی را به این خودروساز مطرح آمریکایی منعطف کردند. پیشرانه‌ی ۱ لیتری توربوشارژ اکوبوست، سال گذشته موفق به کسب جایزه‌ی بهترین پیشرانه‌ی سال شد. اکنون فورد در نظر دارد تا موفقیت‌های سری اکوبوست را با سری اکوبلو در پیشرانه‌های دیزلی خود نیز تکرار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات