AMD با ترکیب دو Radeon R9، سریع‌ترین کارت گرافیک موجود را معرفی کرد

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپامی AMD در پاسخ به کاربرانی که در انتظار رونمایی از نسل بعدی کارت‌های گرافیکی این کمپانی و انویدیا بودند، نسخه‌ی جدیدی از کارت گرافیکی خود مبتنی بر لیتوگرافی ۲۸ نانومتری را با نام Radeon Pro Duo معرفی کرد که در واقع ترکیب دو کارت Radeon R9 است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

AMD نسخه‌ی جدیدی از کارت گرافیک خود را با نام Radeon Pro Duo معرفی کرد که در واقع ترکیبی از دو کارت گرافیک Radeon R9 است. اِی ام دی کارت گرافیک خود را مبتنی بر لیتوگرافیکی ۲۸ نانومتری روانه‌ی بازار کرده که در آن تمام ماژول‌ها و پرازنده‌های مورد استفاده در کارت گرافیک Radeon R9 دوبار روی یک بورد تجمیع شده است؛ بطوریکه حتی حافظه‌ی رم این کارت گرافیک نیز دوبرابر بیشتر از کارت گرافیک رده بالای Radeon F9 Fury X است. قیمت این کارت نیز دوبرابر شده و به ۱٫۴۹۹ دلار رسیده است. AMD کارت گرافیک جدید خود را با عنوان سریع‌ترین کارت گرافیک جهان معرفی و روانه‌ی بازار کرده است.

Radeon Pro Duo

AMD این کارت گرافیک را برای استفاده توسط تولیدکنندگان محتوای واقعیت مجازی مناسب عنوان کرده؛ هرچند از آن در سایر کاربردها نیز می‌توان استفاده کرد. این کارت گرافیک از درایورهای حرفه‌ای FirePro در کنار درایورهای مخصوص بازی Radeon پشتیبانی می‌کند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که قرار دادن دو پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند در کنار یکدیگر به معنای بهبود عملکرد این کارت نیست. برای مثال بازی‌ها باید برای استفاده از قدرت این کارت گرافیکی مجهز به دو پردازنده‌ی گرافیکی، بهینه شوند تا قادر به استفاده از قدرت ۱۶ ترافلاپسی آن باشند. البته به نظر نمی‌رسد شاهد استقبال چندانی از سوی توسعه‌دهندگان بازی برای بهره‌برداری از این امکان باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات